مالیات بر عایدی سرمایه ساماندهی می‌شود

پیگیریها از وزارت اقتصاد نشان میدهد تا پایان اردیبهشت ماه لایحه دولت در خصوص ساماندهی مالیاتها به هیات دولت ارسال خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از چند سال قبل یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس و کارشناسان حوزه اقتصادی، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه بوده است و این سوال همواره مطرح می شد که  چرا لایحه‌ای در این ارتباط به مجلس تقدیم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

مالیات معامله خودروهای وارداتی دو برابر شد

چندی پیش اعلام شد که وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس پژوهش‌های انجام شده، به این نتیجه کارشناسی رسیده است که موضوع مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه را در دل لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گنجانده و بطور یکپارچه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

لازم به ذکر است 2 سال قبل وزیر پیشین اقتصاد با اعلام خبر تدوین لایحه مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا در وزارت اقتصاد و ارائه آن جهت بررسی به دولت، از احتمال تقدیم آن به مجلس تا انتهای مهر ماه سال جاری خبر داد.

اما تازه ترین پیگیریها از وزارت اقتصاد نشان میدهد تا پایان اردیبهشت ماه سال 1401 لایحه دولت در خصوص ساماندهی مالیاتها به هییت دولت ارسال خواهد شد. در این لایحه مالیات بر عایدی سرمایه(CGT)، مالیات بر مجموع دارییها(PIT) و.... گنجانده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =