چالش‌های پساکرونایی سیستم آموزشی/ دانشجویان در مدت اپیدمی کرونا الفبای درسی را فراموش کرده‌اند

متخصص روانشناسی بالینی گفت: دانشجویان الفبای دروس دانشگاهی را فراموش کرده‌اند و سیستم آموزشی کار سختی را در آینده ای نزدیک پیش رو دارد.

فرزاد فرهودی، مختصص روانشناسی بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص بازگشت دانشجویان به فضای فیزیکی آموزش پس از دو سال و چالش‌های کرونا در زندگی دانشجویان گفت: بیماری کرونا در آغاز شیوع، محدودیت‌های اجتماعی فراوانی را پدید آورد. علاوه بر مردم جامعه، دانشجویان نیز آسیب زیادی از این بیماری دیده‌اند که عوارض آن‌ پس از دو سال کاملاً در ظاهر برگزاری کلاس‌های حضوری مشهود است.

وی اضافه کرد: هر چند برخی از دانشجویان از تعطیلی کلاس‌ها در اوایل اپیدمی کرونا خوشحال شده بودند ولی عوارض این بیماری اکنون در کلاس‌های درس ظاهر شده است؛ برای مثال ما قبل از کرونا، حضور دائم دانشجویان در کلاس درس، ارتباط مستقیم با اساتید، لمس فضای دانشجویی و مباحثه‌های درسی بین دانشجویان به خودی خود باعث رشد علمی و تحصیلی می‌شد که در این مدت از آن به دور بودیم.

فرزاد فرهودی خاطر نشان کرد: آثار بیماری کرونا در تحصیل دانشجویان علاوه بر افت شدید کیفیت آموزشی، نداشتن مطالعه مداوم و نمره های غیر واقعی در امتحانات بوده‌است.

وی افزود: در این مدت بازگشایی دانشگاه، بعد از پرسشی مختصر از کتاب تدریس شده در کلاس، متوجه شدم که هیچ کدام از دانشجویان قادر به پاسخ دادن سوالات من نیستند و دریافتم که دانشجویان الفبای دروس دانشگاهی را فراموش کرده‌اند و سیستم آموزشی کار سختی را در آینده ای نزدیک پیش رو دارد.

وی در پایان گفت: در دوران کلاس‌های مجازی، اساتید به تنهایی متکلم وحده بودند و آن جوش و خروش در کلاس و مباحثه با دانشجویان وجود نداشت. همچنین حجم دروسی که در آموزش الکترونیکی تدریس می‌شد دو برابر آموزش حضوری بود، حال که پس از دو سال درب کلاس‌های حضوری بر روی دانشجویان باز شده خوب است که با همکاری اساتید و با مرحله‌ای کردن امتحانات، کم کم به فضای کلاس‌های پرشور حضوری در دوران پیش از کرونا بازگردیم.

خبرنگار: محمدمهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1137442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =