اسامی موزه‌های تهران+ آدرس

تهران شهر جالبی است؛ دیدنی‌های زیادی در میان برج‌های بلند آن دیده می‌شود که اگر آنها را بشناسید، قطعا گشت‌وگذارتان در این پایتخت پررمز و راز جذاب‌تر خواهد شد. یکی از بهترین دیدنی‌های این شهر، موزه‌های رنگارنگی است که در خود دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تهران شهر جالبی است؛ دیدنی‌های زیادی در میان برج‌های بلند آن دیده می‌شود که اگر آنها را بشناسید، قطعا گشت‌وگذارتان در این پایتخت پررمز و راز جذاب‌تر خواهد شد. یکی از بهترین دیدنی‌های این شهر، موزه‌های رنگارنگی است که در خود دارد. موزه های تهران از دوران‌های تاریخی مختلف، باغ‌موزه‌ها و کاخ‌هایی که بدل به موزه شده‌اند از تاریخ و اصالت این شهر پرده برمی‌دارند. اگر هوای تهران‌گردی به سرتان زده است و هنوز برنامه خاصی به ذهنتان نرسیده به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از موزه های تهران را در صدر جدول برنامه‌ها بگذارید که پشیمان نخواهید شد. در این مقاله از انواع موزه‌های این شهر می‌خوانید و متوجه می‌شوید که برای دیدن هر یک باید به چه نشانی مراجعه کنید و اطلاعات بازدید را یاد خواهید گرفت.

اسامی موزه‌های تهران+ آدرس

موزه های کاخ سعد آباد

برای شروع معرفی موزه‌ های تهران از کاخ دیدنی سعدآباد شروع می‌کنیم. این کاخ زیبا که میراثی ایرانی از دوران پهلوی و قاجار است، بنا و محوطه‌ای دیدنی دارد. برای همین است که امکان ندارد به بازدید از آن بروید و در حیاط زیبای کاخ عکسی نگیرید.

با کمی گشتن در محوطه می‌توانید شاهد مجسمه رضاشاه و آرش کمان‌گیر باشید. این مجسمه‌ها برنزی هستند و با ظرافت خاصی طراحی و ساخته شده‌اند. این مجموعه از موزه‌های متعددی در درونش تشکیل شده که می‌توانید از هر یک دیدن کنید. مثلا:

موزه ظروف سلطنتی؛
موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد سعد آباد؛
کاخ موزه ملت؛
موزه هنر ملل؛
موزه هنرهای زیبا؛
موزه آشپزخانه سلطنتی؛
موزه استاد فرشچیان؛
موزه سلاح های دربار
موزه پوشاک سلطنتی؛
موزه استاد حسین بهزاد؛
موزه نظامی؛
کاخ موزه سبز؛
موزه برادران امیدوار؛
موزه خط و کتابت میرعماد؛
موزه اتوموبیل‌های سلطنتی؛
موزه آب؛
موزه نگارستان.

همان‌طور که می‌بینید، این موزه زیبا پر از دیدنی‌هایی است که بازدید از همه آنها چندین ساعت از وقتتان را می‌گیرد. وقتی می‌گوییم که کاخ سعدآباد از بهترین نقاط تهران برای گشت‌وگذار است، کاملا حق داریم. چرا؟ به خاطر اینکه با رفتن به آن فقط با یکی از معروف‌ترین موزه های تهران روبه‌رو نمی‌شوید بلکه از مجموعه‌ای کاملا تفریحی و سرگرم‌کننده دیدن خواهید کرد که به خاطر وجود رستوران، کتابخانه، سینما، ایستگاه رادیویی، غرفه‌ای برای گرفتن عکس با لباس قاجاری و… هم اوقاتتان را خوش و شاد خواهد کرد.

هزینه بازدید: بخش‌های برای بازدید از نقاط مختلف موزه سعدآباد باید بلیتی جداگانه تهیه کنید. مجموع این بلیت‌ها برای فردی ایرانی حدود ۷۰ هزار تومان می‌شود (بلیت هر مکانی تقریبا ۴ هزار تومان است) و بازدید برای فردی خارجی در مجموع حدود ۵۰۰ هزار تومان (ورودی هر نقطه تقریبا ۳۰ هزار تومان است) می‌شود.

نشانی موزه های کاخ سعد آباد: خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان طاهری.

ساعت بازدید: در نیمه نخست سال، موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب باز است و در نیمه دوم سال هم از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

شماره تماس: ۹-۲۲۷۵۲۰۳۱

این موزه زیبا و متنوع هم در دسته موزه های تاریخی تهران قرار می‌گیرد و هم می‌توان آن را در دسته یکی از دیدنی‌ترین باغ موزه های تهران قرار دارد.

اسامی موزه‌های تهران+ آدرس

کاخ نیاوران

 کاخ نیاوران هم یکی دیگر از بهترین موزه های تهران است که سر زدن به آن می‌تواند اوقات خوشی را برایتان فراهم کند. این کاخ که متعلق به خانواده پهلوی دوم بوده است، ساختمانی زیبا در دل باغی باصفا دارد. این کاخ که با هدف پذیرایی از مهمانان سلطنتی ساخته شد، بنا به تصمیم نهایی شاه به محل اقامت خانواده او تبدیل گشت.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های کاخ نیاوران این است که در بخش‌هایی از ساختمانش، قابلیت بازشدن سقف وجود دارد. یعنی ساکنان این مکان می‌توانسته‌اند، هر زمان که بخواهند با برداشتن سقف از درون ساختمان شاهد آسمان باشند. جذاب نیست؟ این‌ روزها هم گاهی برای بازدیدکنندگان سقف را برمی‌دارند. گردش در کاخ نیاوران که از بهترین موزه های تهران است هم می‌تواند با رفتن به رستوران این مجموعه یا خرید از فروشگاه صنایع دستی‌اش کامل شود. دیگر میل، میل شماست که دوست دارید این موارد را هم امتحان کنید یا خیر.

بخش‌های مختلف کاخ نیاوران به صورت زیر است:

کاخ اختصاصی نیاوران؛
کخ صاحبقرانیه؛
موزه حوض‌خانه؛
موزه خودروهای اختصاصی؛
موزه کتابخانه اختصاصی؛
کوشک احمدشاهی؛
موزه جهان‌نما.
دیدن از هر یک از این بخش‌ها به شما توصیه می‌شود.

هزینه بازدید: هزینه بازدید از کل موزه برای ایرانی‌ها حدود ۲۶ هزارتومان و برای خارجی‌ها حدود ۲۲۰ هزار تومان می‌شود.

نشانی موزه: میدان نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

ساعت بازدید: در نیمه نخست سال از ساعت ۹ تا ۷ شب و در نیمه دوم سال، بازدید از ساعت ۹ تا ۶ و ۳۰ دقیقه عصر مقدور است.

شماره تماس: ۲۲۲۸۲۰۲۰

اسامی موزه‌های تهران+ آدرس

کاخ گلستان

کاخ گلستان از مهم‌ترین کاخ‌های ایرانی بوده که سرنوشت بسیاری از مسائل کشور در آن رقم خورده است. این کاخ حدود ۴۴۰ سال قدمت دارد. اگر بخواهیم بگوییم که کاخ گلستان متعلق به کدام یک از دوره‌های تاریخی ایران است باید به زمان زندیه و قاجار اشاره کنیم. شاید برایتان جالب باشد که کاخ گلستان در میان آثار و میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است.

معماری زیبای کاخ هم دلیل دیگری است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان از تماشا و گشت‌وگذار در آن لذت ببرند. کاخ گلستان زیباست و حتی اگر به آن سری نزده باشید در میان عکس‌های دوستان و آشنایانتان که به بازدید از این کاخ رفته‌اند، شاهد عکس‌های آنها با در و دیوار نقش دار و زیبای آن بوده‌اید.

کاخ گلستان از آن مکان‌هایی است که می‌توانید برای مرور تاریخ به آن مراجعه کنید. موزه های تهران در نوروز هم دیدنی هستند، پس برای عید خود برنامه‌ریزی کنید و کاخ گلستان را در میان برنامه‌های گشت‌وگذار نوروزی‌تان در تهران قرار بدهید. این کاخ هم دارای بخش‌های متنوعی است که بازدید از هر یک خالی از لطف نیست:

شمس‌العماره
تالار سلام
تالار آینه
ایوان تخت مرمر
تخت مرمر
حوضخانه
کاخ ابیض
خلوت کریمخانی
عمارت بادگیر
تالار عاج
تالار الماس
تالار برلیان
حوضخانه عمارت بادگیر

کاخ گلستان از بهترین موزه های تهران است و در محله‌ای قدیمی قرار دارد. اگر تاکنون آن را ندیده‌اید، برنامه بازدیدش را برای خودتان بچینید. اگر اهل تهران هم نیستید در عید یا تعطیلی‌های مختلف با رزرو هتل یا اجاره اقامتگاه به تهران زیبا بیایید و حتما از آن و سایر دیدنی‌ها بازدید کنید.

هزینه بازدید: بازدید از کل مجموعه برای فردی ایرانی حوالی ۴۶ هزار تومان است و اگر یک گردشگر خارجی به کاخ برود باید حدود ۳۷۰ هزار تومان بپردازد. هزینه بلیت هر بخش از کاخ برای ایرانی‌ها چیزی در حدود ۴ هزار تومان و برای خارجی‌ها ۳۰ هزار تومان است.

نشانی: خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارک

زمان بازدید: در فصل‌های بهار و تابستان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۶ و ۳۰ دقیقه می‌توانید به کاخ گلستان بروید. در فصل‌های پاییز و زمستان هم از ساعت ۹ صبح تا ۶ و ۳۰ دقیقه امکان بازدید دارید. برای گشت‌وگذار در این کاخ به دست‌کم ۲ ساعت زمان نیاز دارید.

تلفن: ۳۳۱۱۳۳۳۵

اسامی موزه‌های تهران+ آدرس

موزه ملی ایران

موزه ملی یا موزه ایران باستان هم یکی دیگر از موزه های تهران است که با مراجعه به آن شاهد آثار باستان‌شناسی مختلفی خواهید بود. این موزه از نقطه نظر تاریخی و باستان‌شناختی برای ایران بسیار حائز اهمیت است. با مراجعه به آن می‌توانید شاهد آثاری از دوران اسلام و پیش از آن باشید.

این موزه می‌تواند بازتاب و آینه‌ای از بخش مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی باشد. آثاری از دوران هخامنشی هم در موزه ملی ایران دیده می‌شود که خود نشان‌گر میزان قدمت و اهمیت این مکان است. در واقع می‌توان آثار و اشیای موجود در موزه را به دو دسته ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود.

قدمت موزه ملی بسیار زیاد است و در سال ۱۳۱۶ افتتاح شده است. معماری آن فردی فرانسوی به نام آندره گدار بوده که با الهام از بنای طاق کسری، ساختمان موزه را طراحی کرده است. اگر فرهنگ و تاریخ ایرانی را به دو دوره اسلامی و پیش از آن تقسیم‌بندی کنیم، این موزه می‌تواند یکی از کامل‌ترین‌ها یا حتی کامل‌ترین موزه‌ای باشد که در ایران به نمایش آثاری از گذشته‌های دور می‌پردازد.

هزینه بازدید: بهای بازدید از مجموعه برای ایرانی‌ها ۱۰ هزار تومان و برای خارجی‌ها ۱۰۰ هزار تومان است.

نشانی: خیابان امام‌خمینی، خیابان سی‌تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک

زمان بازدید: نیمه نخست سال از ساعت ۹ تا ۷ بعدازظهر و و نیمه دوم سال از ۹ تا ۵ بعدازظهر می‌توان به بازدید موزه رفت.

تلفن: ۶۶۷۰۲۰۶۱

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه‌های هنرهای معاصر تهران از آن موزه‌هایی است که اهالی هنر به آن علاقه خاصی دارند. مگر می‌شود اهل هنر باشید و از دیدن آثار هنرمندانی مانند پیکاسو، رنوار، ماگریت، پولاک و… خوشتان نیاید. ارزش آثاری که در این موزه نگهداری می‌شود، بسیار زیاد است.

برآوردها حاکی از آن است که ارزش آثار این گنجینه، چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود. البته باید بدانید که فقط آثار هنرمندان معاصر خارجی نیستند که در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود، آثار عزیزانی چون آیدین آغداشلو، سهراب سپهری و.. دیگر هنرمندان ایرانی هم در موزه قابل مشاهده است.

در ضلع غربی پارک لاله، فرح پهلوی این موزه را در سال ۱۳۵۶ بنا کرد. خلاقیت و سلیقه‌ای که در طراحی ساختمان موزه و انتخاب آثار موجود در آن وجود دارد، باعث شده تا موزه هنرهای معاصر تهران از دیدنی‌ترین موزه های تهران باشد و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کند.

یکی از نکات بارز و قابل‌توجه موزه هنرهای تهران، شکل و طراحی بنای آن است. نقشه و طراحی این بنا با الهام از معماری سنتی ایرانی و با تلفیق عناصر معماری ایرانی با اصول و عناصر مدرن صورت گرفته است. کامران دیبا، مهندس برجسته معماری این موزه بوده است.

موزه هنرهای معاصر تهران دارای کتابخانه و بخش‌های جنبی مانند سینماتک، کتابفروشی تخصصی و رستوران هم هست. بعد از گشت‌وگذار در موزه می‌توانید خود را به قهوه‌ای مهمان کنید.

هزینه بازدید: برای بازدید از موزه هنرهای معاصر باید ۲۰ هزار تومان به عنوان ورودی پرداخت کنید.

نشانی: خیابان کارگر شمالی، پارک لاله

زمان بازدید: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است.

تلفن: ۸۸۹۸۹۳۷۴

موزه فرش تهران

فرش از مهم‌ترین عناصر فرهنگ ایرانی است. بازتاب هنر و فرهنگ ایرانی در این بافته پرارزش بر کسی پوشیده نیست. تنوع بافت و رنگ فرش‌های ایرانی را نمی‌توان دست‌کم گرفت. جمع کردن بافته‌های نفیس در مجموعه‌ای ارزشمند در موزه فرش تهران هم یکی دیگر از فعالیت‌های فرح دیبا بوده است.

این موزه با هدف جمع‌آوری آثاری ارزشمند از فرش و گلیم ایرانی راه‌اندازی و در آن تلاش شده تا سوابق و کیفیت فرش هم مورد بررسی قرار بگیرد. این موزه وسعت زیادی دارد و مساحت آن حدود ۱۲ هزار مترمربع است. در بهمن ۱۳۵۶، موزه فرش افتتاح شد و در طبقات مختلف آن، انواع قالی‌های دست‌باف، گلیم و فرش در معرض نمایش قرار گرفت.

ساختمان موزه فرش هم به دست یکی از مهندسان باارزش ایرانی یعنی عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی شده است و طرح بسیار جالبی هم دارد. ساختمان این موزه که از دیدنی‌ترین موزه های تهران به شمار می‌رود از نمای بیرون شبیه دار قالی است. در طبقه همکف این موزه حدود ۱۵۰ قطعه فرش قرار دارد. در طبقه دیگر این موزه هم نمایشگاه‌های فصلی برگزار می‌شود.

موزه فرش را می‌توان در شمار موزه های تاریخی تهران قرار داد. چون آثاری که در آن موجودند از قرن نهم هجری تا دوره معاصر قدمت دارند و می‌توانند مدرکی شفاف و گویا برای مطالعه اعصار مختلف تاریخی باشند.

هزینه بازدید: هزینه بازدید برای ایرانی‌ها ۲هزار و ۵۰۰ تومان و برای خارجی‌ها ۲۵ هزار تومان است.

نشانی: خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی، ضلع جنوب شرقی چهارراه

زمان بازدید: برای بازدید از موزه می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر مراجعه کنید.

تلفن: ۸۸۹۷۷۹۰۳

موزه جواهرات ملی

در میان موزه های تهران قطعا موزه جواهرات ملی برای بیشتر افراد جذاب و جالب خواهد بود. برای اینکه از بازدید از این موزه لذت ببرید نیاز به تخصص و علاقه‌مندی به جواهرات ندارید. چون این مقوله و خاص‌بودن آن کلا برای همه جذاب است. موزه جواهرات ملی فقط موزه نیست بلکه خزانه بانک مرکزی هم به شمار می‌رود. پس بدیهی است که در ساختمان بانک مرکزی هم قرار دارد. در موزه جواهرات می‌توانید اشیای ارزشمندی از دوران‌های مختلف تاریخی را شاهد باشید.

جواهرات مهمی از دوران‌ نادرشاه افشار و بعد از آن در این موزه نگهداری می‌شود. در دوران رضاشاه، جواهرات موزه به عنوان پشتوانه‌ای برای اسکناس قرار گرفتند. نکته قابل ملاحظه‌ای درباره این موزه وجود دارد که نباید از یاد ببرید؛ بازدید موزه برای افراد زیر ۱۲ سال ممنوع است. پس اگر کودکی زیر این سن دارید و می‌خواهید در طول تعطیلات، برنامه بازدید از موزه های تهران در نوروز را بچینید، نباید به موزه جواهرات ملی فکر کنید. هر چه باشد، این موزه بخشی از بانک مرکزی است و به خاطر ارزش بالای اشیایی که نگهداری می‌کند از درجه امنیتی بالاتری برخوردار است و به سادگی سایر موزه های تهران نمی‌توانید از آن بازدید کنید.

این موزه بی‌شک از مفرح‌ترین، جالب‌ترین و بهترین موزه های تهران است و اگر به آن سر می‌زنید باید حواستان را جمع کنید که نکات امنیتی را که به شما آموزش می‌دهند خوب رعایت نمایید.

هزینه بازدید: هزینه بازدید برای ایرانی‌ها ۶هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان است.

نشانی: میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، بانک مرکزی ایران

زمان بازدید: موزه جواهرات ملی از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر باز است اما در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه باز نیست.

تلفن: ۶۴۴۶۴۷۰۰

موزه جواهرات ملی

موزه رضا عباسی

حتما می‌خواهید بدانید که اصلا رضا عباسی کیست و چرا موزه‌ای به نام او در میان موزه های تهران دیده می‌شود؟ واقعیت این است که رضا عباسی کاشانی از نقاشان معروف ایران به شمار می‌رود که در زمان صفویان شهرت داشته است. این موزه هم به یاد او موزه رضا عباسی نامیده شده و در آن، آثار هنری متعددی از دوران‌های تاریخی گوناگون قرار دارد. برخی از اشیا و آثاری که در موزه وجود دارد به حوالی پیش از قرن ۱۳ هجری می‌رسد. سه تالار در موزه رضا عباسی وجود دارد:

تالار پیش از اسلام؛
تالار هنرهای اسلامی؛
تالار نگارگری و خوشنویسی.
با قدم‌زدن در میان موزه رضا عباسی می‌توانید با اشیا و آثاری آشنا شوید که براساس ترتیب زمانی در موزه قرار گرفته‌اند. این موزه کتابخانه‌ای هم دارد که در آن بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به زبان‌های مختلف انگلیسی، فرانسوی و آلمانی موجود است.

هزینه بازدید: گردشگران داخلی برای بازدید از این موزه ۵ هزار تومان و گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان باید بپردازند.

نشانی: خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، نبش خیابان بسطامی

زمان بازدید: این موزه از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر باز است و می‌توانید برای بازدید به آن سر بزنید.

تلفن: ۸۸۵۱۳۰۰۲

موزه دفاع مقدس

شاید بازدید از موزه دفاع مقدس بیشتر برای گردش‌های علمی مدارس مناسب باشد. اما در هر حال، نشانگر بخشی از تاریخ سرزمینمان است. در این موزه، ساختمان‌هایی جنگ‌زده از خرمشهر و مناطقی جنگی در قالب ماکت‌ها و مدل‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. تالارهای مختلفی برای این موزه ساخته شده است:

تالار حیرت و واقعیت؛
تالار آرامش؛
تالار آستانه؛
تالار دفاع؛
تالار پیروزی؛
تالار سرانجام؛
تالار شهادت.
این موزه یادمانی است از دلاورانی که برای حفظ ایران جنگیده‌اند. جنگ هر پایان و نتیجه‌ای که داشته باشد، خوشایند نیست. شاید پیروزی به دست آید اما همراه آن ویرانی‌هایی شکل می‌گیرد و عزیزانی از دست می‌روند که با هیچ‌چیز و هیچ‌کس نمی‌توان جای خالی‌شان را آباد و پُر کرد.

هزینه بازدید: برای بازدید از موزه باید حدود ۱۲  هزار تومان بپردازید.

نشانی: بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی

زمان بازدید: برای سر زدن به این موزه در روزهای هفته می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به موزه بروید و در روزهای تعطیل هم از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب، فرصت بازدید از آن را دارید.

تلفن: ۸۸۶۵۷۰۲۶

موزه موسیقی

شنیده‌اید که می‌گویند: «اُشتر به شعر عرب در حالت است و طرب»؟ این واقعیت دارد. موسیقی می‌تواند حال خوش را به تک‌تک مولکول‌های هستی منتقل کند. پس چه اهل نواختن ساز باشید و در آواز دستی بر آتش داشته باشید و چه در هیچ‌یک از این موارد تخصص و تلاشی نداشته باشید از موزه موسیقی خوشتان خواهد آمد. موزه موسیقی از آن موزه‌های معروفی نیست که همه می‌شناسند و به آن سر می‌زنند. شاید به این خاطر که کمتر درباره آن گفته شده است. اما شما دوست عزیزی که مشغول خواندن این مقاله هستید، باید جایی در میان اوقات تهران‌گردی‌تان برای موزه موسیقی باز کنید. قصد زورگویی نداریم، مطمئنیم که خوشتان خواهد آمد.

موزه موسیقی در ساختمانی قرار گرفته که پیش‌تر خانه‌ای مسکونی بوده و در سال ۱۳۸۸ به موزه موسیقی تبدیل شده است. این منزل قدیمی یا موزه امروزی، ساختمانی زیبا دارد و در سه طبقه آن می‌توان شاهد بخش‌هایی به شرح زیر بود:

سالن نمایش سازها؛
گنجینه موزه؛
آرشیو صوتی و تصویری؛
کتابخانه تخصصی؛
انبار نگهداری سازها؛
کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز.
در این موزه ساز برخی از بزرگان موسیقی ایران مانند مجید کیانی نوازنده سنتور دیده می‌شود. در بخش آرشیو صوتی و تصویری موزه هم می‌توان شاهد آثار صوتی ایران در مجموعه‌ای بود که به این موزه تقدیم شده است.

هزینه بازدید: برای ورود به موزه باید حدود ۶ هزار تومان یا کمی بیشتر هزینه کنید.

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، سه‌راه تختی، کوچه نمازی، پلاک ۹

زمان بازدید: هر روز هفته به جز شنبه‌ها می‌توانید برای بازدید از موزه موسیقی از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر به آنجا بروید. البته در نیمه دوم سال برای بازدید باید از ساعت ۱۰ تا ۵ بعدازظهر برنامه‌ریزی کنید.

تلفن: ۲۲۶۷۲۷۸۵

موزه آبگینه

موزه آبگینه و سفالینه از موزه های تهران است که در بنایی متعلق به دوران قاجار قرار دارد. این موزه که به طور تخصصی اشیایی از جنس شیشه و سفال را به نمایش می‌گذارد از پربازدیدترین موزه‌های ایرانی است که گردشگران خارجی و داخلی، آن را دوست دارند.

جالب است بدانید که مکان این موزه متعلق به قوام‌السلطنه یعنی وزیر امور خارجه احمدشاه قاجار بوده است. آثار داخل این بنا هم ارزش تاریخی و فرهنگی زیادی دارند. برای مثال لوله‌هایی شیشه‌ای از معبد چغازنبیل کشف شده که قدمتشان به هزاره دوم قبل از میلاد بازمی‌گردد. این موزه دارای تالارهای مختلفی به شرح زیر است:

تالار صدف؛
تالار زرین؛
تالار لاجورد؛
کتابخانه‌ای با ۴ هزار جلد کتاب هم در این موزه وجود دارد.

تالارهای مختلف موزه آبگینه دارای اشیایی با مشخصات مختلف هستند. مثلا در تالار صدف می‌توانید انواع سفال‌های قرن سوم و چهارم نیشابور را ببینید. در تالار زرین، شاهد ظروفی زرین‌فام از دوران سلجوقی خواهید بود و در تالار لاجورد هم اشیایی لعابی از دوران ایلخانی در معرض دید قرار دارد.

هزینه بازدید: گردشگران ایرانی برای بازدید از موزه آبگینه باید حدود ۵ هزار تومان و خارجی‌ها ۲۰ هزار تومان بپردازند.

نشانی: خیابان جمهوری، خیابان سی‌تیر

زمان بازدید: در دو ماه بهار و تابستان موزه از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر باز است و در نیمه دوم سال هم از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌توانید به آن سر بزنید.

تلفن: ۶۶۷۰۸۱۵۳

انتهای پیام/

کد خبر: 1137443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =