اسکان ۳۵۰ دانشجوی غیر بومی در خوابگاه دانشگاه آزاد اردبیل/ وضعیت خوابگاه‌ها بهبود می‌یابد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل گفت: از ابتدای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه آزاد اردبیل بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان غیر بومی در خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اردبیل اسکان داده شده‌اند.

محمدتقی معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با اسکان دانشجویان خوابگاهی گفت: با توجه به این‌که احتمال حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه آزاد، از پیش از تعطیلات نوروز وجود داشت، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل جهت اسکان دانشجویان غیربومی خواهر کاملا آماده و اقدامات لازم در این راستا انجام شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اردبیل مجهز به دو خوابگاه دانشجویی است، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان خواهر غیربومی رشته‌های مختلف در خوابگاه‌های واحد اردبیل اسکان داده شده‌اند. سراهای دانشجویی این واحد دانشگاهی مجهز به بخش های مدیریت، انتظامات، سالن اجتماعات، سالن مطالعه، اینترنت پرسرعت، کتابخانه، نمازخانه  و غیره است و همچنین جهت پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا و ارتقای بهداشت محیط خوابگاه‌ها، عملیات ضدعفونی بصورت مدوام در حال اجرا است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل ادامه داد: همچنین به‌ این دلیل که آغاز کلاس‌های حضوری دانشگاه مقارن با ماه مبارک رمضان بود، علاوه بر اسکان، برنامه افطاری و سحری دانشجویان را نیز آماده کردیم تا  از این بابت نیز هیچ  نگرانی در بین دانشجویان خوابگاهی ایجاد نشود.
 وی گفت: چنان‌چه شاهد پیک دیگری از شیوع ویروس کرونا باشیم، تست کرونا برای پذیرش دانشجو الزامی خواهد بود و اگر شخصی به کرونا مبتلا باشد اتاق جداگانه ای برای او در نظر گرفته می‌شود و نظارت و کنترل منظم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مسئولان ذیربط بصورت مدام صورت می گیرد. جلساتی نیز جهت آگاه‌سازی دانشجویان با اساتید علوم پزشکی دانشگاه برگزار کرده‌ایم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل بیان کرد: در خوابگاه مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده را در دسترس دانشجویان قرار داده‌ایم و همچنین ساعت فعالیت مرکز مشاوره دانشگاه برای رفع اضطراب و وسواس فکری دانشجویان مبتلا شده به کرونا، جهت ارائه خدمات افزایش یافته‌است.
وی در خصوص بهبود وضعیت خوابگاه ها، تصریح کرد: در حال حاضر اقدام به رنگ آمیزی سرای حافظ با  هزینه تقریبی بیش از یک میلیارد تومان نموده ایم که طبقه اول آن در حال اتمام است. تعویض موکت ها و تجهیز سالن‌های ورزشی نیز در دستور کار آینده قرار دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در خوابگاه‌؛ مانند کارگاه مهارت زندگی، پیشگیری از اعتیاد،  چالش‌های روابط دختر و پسر، خنده‌درمانی و تاثیر معنویت در ارتقای سلامت روحی و روانی دانشجویان، آسیب های اجتماعی مربوط را کاهش دهیم.
خبرنگار: شیوا نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1137458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =