چرا حبوبات مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود؟

دبیر انجمن حبوبات گفت: قرار بود اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد اقلام خوراکی و کالاهای سفره مردم منتفی شود ولی این معافیت تاکنون شامل حال حبوبات نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید عبدی افتخاری با بیان اینکه شورای عالی اقتصاد در اسفندماه با حضور سران قوا تشکیل شد، اظهار کرد: در این شورا مصوب شد که اجرای قانون مالیات برارزش افزوده در مورد اقلام خوراکی و کالاهای سفره مردم منتفی شود.  رئیس سازمان امور مالیاتی هم در مصاحبه‌های خود اعلام کرد که این مالیات بر ارزش افزوده از مواد خوراکی برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مالیات بر عایدی سرمایه ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: نهایتا بخشنامه‌ای عملیاتی شد که برای همه کالاهای اساسی مالیات بر ارزش افزوده یک درصد باشد ولی برای حبوبات همان ۹ درصد ماند.

دبیر انجمن حبوبات اضافه کرد: اجرای این بخشنامه از تیرماه است و چنانچه معافیت مالیاتی شامل حال حبوبات نشود قیمت حبوبات بالا می رود و قشر آسیب پذیر جامعه که حبوبات قوت غالب آنها شده و دسترسی  به محصولات پروتئینی به دلیل قیمت‌های بالا ندارند، ‌ آسیب خواهند دید.

وی تصریح کرد: مکاتبات بسیاری با معاون رئیس جمهوری و وزارت جهاد داشتیم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. امیدواریم در این مسیر تجدید نظر صورت گیرد و حبوبات شامل معافیت مالیاتی شود. با نگاه حمایتی دولت به اقشار آسیب پذیر انتظار تجدید نظر و اعلام یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کالای حبوبات را داریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1137466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =