معترضان کُرد عراقی در لندن به خودروی بارزانی حمله کردند

اعتراضات اتباع کرد عراق در لندن به سفر مسرور بارزانی پسر بزرگ مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات و نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق به انگلستان بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان و کردزبان عراقی و شبکه های اجتماعی داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ برخی ارسانه ها فیلم های ویدئویی از گوشه هایی از این اعتراضات را منتشر کرده که طی آن اعتراض کنندگان، مسرور بارزانی را «تروریست» می نامند و خواهان طرد او از انگلستان شده اند.

براساس گزارش ها، جمعی از معترضین، با تخم مرغ خودروی بارزانی را مورد حمله قرار داده اند.

تصاویر منتشر شده از اعتراضات، جمعی از جوانان کرد را نشان می دهد که کفش های خود را به نشانه تحقیر بارزانی بالا برده و طبق گزارش های رسانه های عراقی، خانواده بارزانی را تروریست نامیده اند.

در میان تصاویر منتشر شده، عکس های تعدادی از جوانان کرد در دست معترضان دیده می شود و مخالفان، خانواده بارزانی حاکم در اربیل را به بازداشت غیر قانونی آنها و قتل تعداد دیگری متهم می کنند.

برخی رسانه های کرد زبان و شبکه های اجتماعی کرد نیز تجمع اعتراضی در برابر هتل محل اقامت مسرور بارزانی را بازتاب داده اند.

سایت رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق موسوم به « pukmedia» در گزارشی درباره این اعتراضات نوشته است: تعدادی از فعالان کرد با تخم مرغ گندیده خودرو حامل مسرور بارزانی را در جریان سفر فعلی اش به انگلستان، مورد حمله قرار دادند.

این رسانه کردزبان نوشته است که معترضان سیاست های اتخاذ شده دولت اقلیم کردستان عراق را در پرونده هایی از جمله بازداشت شدگان «بادینان» و محدودیت آزادی بیان در شمال عراق، محکوم کردند.

«سروه عبدالواحد» نماینده پارلمان از حزب «نسل جدید» (از احزاب کرد منتقد دو حزب حاکم در شمال عراق) نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است که اتباع کرد، علیه سفر مسرور بارزانی به لندن دست به تظاهرات زدند.

وی افزوده است که «دو حزب حاکم، فاقد مقبولیت در داخل اقلیم کردستان عراق و خارج آن هستند اما می خواهند خود را به غفلت بزنند و تصور می کنند که همچنان پدرخوانده اقلیم کردستان عراق و مردم کرد هستند!»

در همین چارچوب «غالب محمد علی» نماینده سابق پارلمان و از شخصیت های سیاسی منتقد حزب وابسته به خانواده بارزانی امروز ویدئویی را از تلاش معترضین برای ورود به هتل محل اقامت مسرور بارزانی در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.

این شخصیت سیاسی کرد عراق در بالای فیلم منتشر شده از اعتراضات در لندن علیه سفر بارزانی، برچسب علامت پیروزی گذاشته و نوشته است: «تظاهرات اتباع کرد در لندن علیه سفر مسرور بارزانی به لندن.»

وی هدف سفر بارزانی را بحث و گفت وگو حول پرونده مهم و خطرناک انرژی و تلاش برای جایگزین کردن گاز اقلیم کردستان عراق به جای گاز روسیه، عنوان کرده است.

در حالی که اعتراضات کم سابقه اتباع کرد عراق به سفر مسرور بارزانی و اتهام تروریسم علیه او و خانواده اش بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان و کرد زبان عراق و همچنین شبکه های اجتماعی داشته اما رسانه های وابسته به حزب بارزانی، نسبت به آن سکوت کرده و از پرداختن به آن خودداری کرده اند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1137545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =