تعیین سقف حقوق پرداختی به اعضای هیئت علمی حذف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم که اعضای هیئت‌علمی احساس بی‌عدالتی نکنند، گفت: برای پرداخت کارانه تمهیداتی در حال انجام است که سقف کارانه برداشته شود؛ این موضوع تقریبا قطعی شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین قناعتی در نشست بررسی وضعیت حقوق اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: قوانین اخیری که در خصوص قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضاء رسمی هیئت‌علمی (آموزشی و پژوهشی) مطرح شده و به دنبال آن کاهش ضریب حقوقی ۶/۱ به یک که رقم‌زده موجب چالش‌هایی شده است، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را شامل می‌شد؛ اما توانستیم با تمهیداتی این عدد را به حدود ۴۰ نفر کاهش دهیم.  

وی ادامه داد: برای این تعداد از اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه داریم، چرا که باید حق ضایعه شده این افراد پیگیری شود.

 قناعتی تصریح کرد: موضوع بعدی نشست این بود که با روش‌های قانونی که وجود دارد؛ از جمله حق‌التدریس سعی می‌کنیم جبران کمی از کسری حقوقی این تعداد از اعضای هیئت‌علمی را انجام دهیم که خدایی نکرده آن‌ها هم احساس بی‌عدالتی نکنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: خبر خوبی که می‌خواهم در این فرصت مغتنم مطرح کنم، این است که برای پرداخت کارانه تمهیداتی در حال انجام است که سقف کارانه برداشته شود؛ این موضوع تقریبا قطعی شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

 قناعتی یادآور شد: در خصوص بحث مالیات و موضوعات دیگر هم مرتب پیگیر هستیم و در مراجع ذی‌صلاحی که دسترسی داریم، اعتراض‌های خودمان را اعلام می‌کنیم که این کار هم به‌درستی انجام و مرتفع شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1137771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =