سرگردانی قیمت دلار / تاثیر بازار ارز بر سکه

بازار طلا و ارز تحت تاثیر اخبار مختلف سیاسی پیرامون مذاکرات برجام و انتشار اخباری مبتنی بر آزادسازی منابع ارزی در هفته آخر فروردین‌ماه نوسانات قیمتی را تجربه کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار طلا و ارز که اخیرا نوساناتی زیادی را تجربه می‌کند در هفته‌ای که گذشت فراز و فرودهایی را تجربه کرد. درحالی که بازار تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض سیاسی همچون نتیجه مذاکرات وین، صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و آمریکا و آزادسازی‌های منابع مالی ایران جهش و افت قیمت‌ها را تجربه می‌کرد، اونس جهانی نوسان قیمتی در حدود ١۵ دلار داشت.  

بیشتر بخوانید

قیمت سکه، طلا و دلار شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

به این ترتیب در بازار ارز دلار آزاد که پنجشنبه هفته گذشته، ٢۵ فروردین، معاملات را با قیمت ٢٧ هزار و ۴٨٠ تومان به پایان رساند، در اولین روز معاملاتی هفته با سیری صعودی و با ۴٢٠ تومان افزایش قیمت معادل ٢٧ هزار و ٩٠٠ خرید و فروش شد. اما  روز بعد با اندکی کاهش قیمت به پله هشتم کانال ٢٧ هزار تومان رسید و معادل ٢٧ هزار و ٨۴٠ تومان معامله شد.

اما عمر این کاهش قیمت طولانی نبود و روز بعد تحت تاثیر تکذیب خبر آزادسازی دارایی ٧ میلیاردی ایران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سبب بازگشت دلار به کانال ٢٨ هزار تومان شد. در سومین روز هفته، قیمت این اسکناس در بازار تحت تاثیر خبر آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران و اخباری پیرامون مذاکرات وین توسط سخنگوی وزارت امور خارجه با کاهش قیمت روبرو بود؛ به گونه‌ای تا لحظات آخر معاملات با نرخ ٢٧ هزار و ۶۵٠ تومان خرید و فروش شد و با ادامه این روند کاهشی تا روز بعد به ٢٧ هزار و ۵۶٠ تومان رسید. قیمت این اسکناس در روزهای آخر معاملاتی هفته با اخبار ضد و نقیض سیاسی مجددا وارد مداری افزایشی شد به گونه‌ای که تا نرخ ٢٧ هزار و ٨۶٠ تومان نیز پیش رفت.

بازار ارز و به‌خصوص قیمت دلار در چند هفته اخیر تحت تاثیر دو عامل اخبار مذاکرات وین و آزادسازی‌های مالی ایران در کشورهای دیگر جهش و افت‌ قیمت‌های شدیدی را تجربه می‌کند و دلار را در میان کانال‌های ٢٧ و ٢٨ هزار تومان سرگردان کرده است.

در بازار طلا نیز به دنبال نوسانات قیمت دلار و متاثر از اخبار سیاسی و آزادسازی منابع ارزی و نوسانات قیمت اونس جهانی، شاهد فراز و فرود قیمت‌ها بودیم؛ به طوریکه قیمت انواع سکه گاه در مدار افزایشی قرار می‌گرفت و گاهی نیز  با روندی کاهشی همراه بود و حتی بازگشت کوتاه مدت سکه امامی به کانال ١٢ میلیون تومان را شاهد بودیم. این سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته معادل ١٣ میلیون و ١۶٩ هزار تومان و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه نیز  ۷میلیون و ٢٠٠ هزارتومان بود. همچنین ربع سکه در آخرین معاملات هفته گذشته ۴میلیون و ٢۵٢ هزارتومان خرید و فروش می‌شد. هر سکه یک گرمی نیز روز ۵شنبه  ۲میلیون و ۵٨٢ هزارتومان معامله می‌شد.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر: 1137810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =