مرحوم امیرخسروی بدهکار بزرگ بانک ملی! / ۵ سال از اعدام گذشت تسویه حساب نشد؟

در لیست بدهکاران بانک ملی، نام برخی شرکت‌های فردی دیده می‌شود که پیش از این به عنوان اختلاس‌گر اعدام شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، انتشار لیست بدهکاران بزرگ بانکی موافقان و مخالفان خود را داشت. اما اگر قدری از حاشیه‌های مرسوم دور شویم و نگاه دقیق‌تری به این لیست بیاندازیم، برخی اسامی و پشت‌پرده‌ها نمایان می‌شود. ایسکانیوز در سلسله گزارش‌هایی به افشای این پشت‌پرده‌ها خواهد پرداخت. در این گزارش به برخی نکات مهم بدهکاران بانک ملی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید

انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی کافی است؟

در میان بدهکاران کلان بانک ملی می‌توان به نام بدهکار ۳ هزار میلیاردی رسید. شرکت‌های زیرمجموعه امیرمنصور آریا از جمله تجارت گستران منصور، شفاف شیمی پلاست و آهن و فولاد لوشان از جمله بدهکاران بزرگ بانک ملی هستند. مه‌آفرید امیرخسروی که شرکت‌هایش تحت عنوان گروه امیرمنصور آریا فعالیت می‌کرد در شهریور سال ۹۰ به اختلاس متهم و سه سال بعد اعدام شد.

در آن زمان گفته می‌شد کارش را با اداره کردن گاوداری به همراه برادرانش آغاز کرده و با استفاده از طرح‌های زودبازده توانسته واحد دامداری خود را توسعه دهد. سرمایه ابتدایی او ۵۰ میلیون تومان و برای شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا بود.

با وجود قرار گرفتن اسم شرکت‌های او در لیست بدهکاران بزرگ بانکی، خبر منتشر شده در سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد که به گفته وکیل مدافع خانواده امیرخسروی، همه بدهی‌های او پرداخت شده است. بر این اساس وکیل‌مدافع خانواده مه‌آفرید امیرخسروی و نماینده کل سهامداران شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا از خاتمه یافتن کل رد مال پرونده با تنظیم توافقنامه‌ای با حضور معاون دادستان تهران و مجری حکم پرونده موسوم به فساد بانکی، خبر داده بود.

کد خبر: 1137820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =