شروع قرمز بورس / شاخص کل ۷۴۸۸ واحد اُفت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۷۴۸۸ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد  یک هزار و ۱۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

صف خرید و فروش سهام در چهارم اردیبهشت

در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه شاخص کل بورس با اُفت ۲ هزار و ۸۳۵ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۸۳ واحدی قرار گرفت.

امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۱۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد قرار گرفت.

در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه شاخص کل بورس با اُفت ۲ هزار و ۸۳۵ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۸۳ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد یک هزار و ۶۸۵ واحدی در ارتفاع ۴۰۳ هزار و ۸۹ واحدی ایستاد. سه نماد فولاد، فملی و پارسیان بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته‌اند. شستا نیز پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بازار است.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۶۶ واحدی قرار گرفت. صبا نیز بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشته است.

 کاهش ۷۴۸۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۷۴۸۸ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدای معاملات روند رو به رشد به خود گرفت، اما بعد از آن رو به ریزش کرد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۷ هزار و ۴۸۸ واحد به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با ۹۸۳ واحد رشد به رقم ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۸.۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۱۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نیم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲۴صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۵۵صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۷۴ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱۸صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران، ملی‌مس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم اوضاع تعریف چندانی نداشت به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۶ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۶۱هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم به ۳۵۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز از طریق فرابورس بیش از ۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صباتأمین، نیروی برق دماوند و جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، توسعه مالی مهر آیندگان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =