جزئیات ارتقای خوابگاه‌ها در طرح ۴۰-۳۰-۳۰/
محدودیتی در زمینه تامین خوابگاه خودگردان وجود ندارد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه محدودیتی در زمینه تامین خوابگاه خودگردان وجود ندارد گفت: خوابگاه خودگردان بر اساس نیاز به دانشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در تشریح طرح ۴۰-۳۰-۳۰ اظهار کرد: این طرح ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ مصوب شده است. بر اساس این طرح خیرین توسط صندوق رفاه دانشجویان شناسایی شده‌اند. خوابگاه‌های موجود در دانشگاه‌ها نیز شناسایی و به خیرن معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در طرح ۴۰-۳۰-۳۰ بودجه مورد نیاز برای بازسازی، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها را برآورد می‌کند.‌

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تصور کنید برای تعمیر و تجهیز یک خوابگاه ۱۰۰ میلیون تومان بودجه لازم است. خیر برای پرداخت ۳۰ میلیون تومان پول برای تجهیز این خوابگاه داوطلب می‌شود، ۳۰ میلیون این مبلغ از سوی دانشگاه تامین می‌شود و ۴۰ میلیون تومان باقی‌مانده نیز توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت می‌شود. در نهایت بازسازی خوابگاه با تامین بودجه توسط خیرین، دانشگاه و صندوق رفاه صورت گرفته و خوابگاه ارتقا پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان قراردادهای لازم در راستای طرح ۴۰-۳۰-۳۰ را منعقد کرده است. مجوزهای اجرای این طرح اخذ شده و به طور دائمی اجرا خواهد شد.

محدودیتی در زمینه تامین خوابگاه خودگردان وجود ندارد

گنجی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان محدودیتی در زمینه تامین خوابگاه خودگردان ندارد خاطرنشان کرد:  خوابگاه خودگردان بر اساس نیاز به دانشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی‌ افزود: دانشجویان ابتدا باید درخواست خود را در زمینه استفاده از خوابگاه خودگردان در دانشگاه ثبت کنند و دانشگاه‌ها پس از آن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام می‌کنند. پس از آن دانشگاه‌ها موظف هستند لیست دانشجویان و اجاره نامه خوابگاه را به صندوق رفاه دانشجویان ارائه دهند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان به ازای هر دانشجو در تهران مبلغ ۵ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ مانند تبریز، مشهد، قم، اصفهان، اهواز و غیره ۴ میلیون تومان و در شهرهای دیگر ۳ میلیون تومان به حساب‌ دانشگاه واریز می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =