پایان گفتگوهای میان عربستان و ایران در فضایی مثبت

وزیر امور خارجه عراق به تشریح روند گفتگوی میان ایران و عربستان که در بغداد انجام شده است، پرداخت و از مثبت بودن فضای این مذاکرات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که دور پنجم گفتگوها میان عربستان و ایران در بغداد در فضایی مثبت پایان گرفت.

حسین خاطرنشان کرد که بغداد پس از دور پنجم، میزبان دور جدید گفتگوها میان تهران و ریاض خواهد بود.

وزیر امور خارجه عراق پیشتر تاکید کرده بود که این کشور تمام تلاش خود را برای ایجاد فرصتی مناسب برای تفاهم میان عربستان و ایران انجام می‌دهد و از تمامی روابط خود در این راه استفاده می‌کند.

این در حالی است که در همین ارتباط، یک منبع عراقی در گفتگو با روسیا الیوم به حضور نخست‌وزیر عراق در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد اشاره و اعلام کرده بود: در نشست دو هیأت امنیتی ایران و عربستان در بغداد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و معاون مشاور امنیت ملی ایران و رئیس سرویس اطلاعات عربستان حضور داشتند.

وی تصریح کرده بود: دو طرف در این نشست توافق کردند که به نشست‌های امنیتی پایان دهند و به مذاکرات دیپلماتیک منتقل شوند. این منبع تاکید کرد: انتظار می‌رود که دور ششم مذاکرات نیز در خاک عراق برگزار شود.

این منبع عراقی همچنین خاطرنشان کرده بود که فضای نشست مثبت بود و دو طرف در خصوص برخی نقاط برای ایجاد فضای آرام میان تهران و ریاض به توافق رسیدند. وی همچنین گفت که نشست ایرانی -سعودی چند ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =