پیش‌بینی بورس دوشنبه  ۵ فروردین ۱۴۰۱

امروز بازار سرمایه با تقاضای نسبی بازگشایی شد اما بر خلاف تصورها رفته رفته تقاضا کاهش یافت و در نهایت شاخص کل ۷۵۰۰ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد. امروز شاخص کل هم وزن وضعیت نسبتا خوبی داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز بازار سرمایه با تقاضای نسبی بازگشایی شد اما بر خلاف تصورها رفته رفته تقاضا کاهش یافت و در نهایت شاخص کل ۷۵۰۰ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد. امروز شاخص کل هم وزن وضعیت نسبتا خوبی داشت.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای «فولاد»، «پارسان»، «شتران»، «فملی»، «شبندر»، «شپنا» و «وبملت» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

صنایعی مانند خودروسازی و پتروشیمی است که این روزها بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است. البته موضوع انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی هم باعث شده تا گروه بانکی ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و روزهای حساسی را پیش روی خود ببینند.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد که گروه های خودرویی لیدر بازار باشند و البته که سرمایه گذارانی که قصد خرید دارند بهتر است به دنبال سهم هایی باشند که از رشد بازار جا مانده اند.

بازار سرمایه در شرایط کنونی تحت تاثیر قیمت دلار و اخبار منتشر شده از روند مذاکرات برجام است و طبق گفته های امیرعبداللهیان تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا در خصوص مذاکرات احیای برجام از طریق اتحادیه اروپا در حال انجام است و همین موضوع سبب طولانی شدن روند مذاکرات شده است.

قیمت دلار نیز به دلیل بلاتکلیفی مذاکرات در محدوده ۲۷۵۰۰ تومان نوسان دارد. به لحاظ تکنیکالی نیز در شاخص کل نشانه هایی از ضعیف شدن روند صعودی به چشم میخورد و احتمال ادامه دار شدن روند نزولی در روز آینده وجود دارد و در شرایطی که کندل منفی قدرتمندی در نمودار شاخص تشکیل شود، واگرایی منفی در شاخص مشاهده می شود اما این روند نزولی در بازه هفتگی شاخص صدق نمی کند به عبارتی اگر فردا دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، بازار روند نزولی داشت، این روند کوتاه مدت خواهد بود.

شاخص کل در محدوده ۱ میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی مقاوت مهمی دارد از این رو سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری خرید کنند. اما در سناریو معکوس یعنی نزول شاخص، از آنجایی که شاخص کل روی سطح حمایتی مهم استاتیک قرار دارد، فعلا جای نگرانی وجود ندارد و در صورتی که شاهد تغییر جهت روند حرکتی شاخص کل در هفته آتی باشیم پیش بینی می‌شود که این روند بسیار کوتاه مدت پابرجا باقی بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =