توضیح علی مطهری درباره یک خبر

علی مطهری طی پستی در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام درباره گفت‌وگویی که اخیرا از او منتشر شده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی مطهری طی پستی در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام نوشت: از مصاحبه من با ایسکانیوز جمله ای به این مضمون نقل شده است که "ما از ابتدا دنبال ساخت بمب اتم بودیم ولی گزارش منافقین مانع شد." این جمله با توجه به قبل و بعد آن و سوال مصاحبه کننده درست منعکس نشده است. آنجا گفته شد که از ابتدا عده ای بودند که معتقد بودند ساخت این سلاح برای ترساندن دشمن مانعی ندارد، چنانچه قرآن می گوید: " ترهبون به عدوالله" ولی استفاده از آن اشکال دارد. این مطلب باعث شد که منافقین فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان ساخت بمب اتم گزارش کنند. ولی سیاست و هدف نظام هیچ‌گاه ساخت بمب اتمی نبوده است چنانچه مقام رهبری تولید آن را حرام کرده اند.

بیشتر بخوانید:

نمره ۱۲ علی مطهری به جمهوری اسلامی/ نباید دست از حمایت حزب‌الله برداریم

بر اساس این گزارش، علی مطهری در بخشی از گفت‌وگو با برنامه گرانش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در پاسخ به این سوال که در یکی از اظهارنظرها گفته بودید که می‌توانیم در ایران بمب اتم بسازیم چون شرع استفاده از بمب اتم را برای ما حرام کرده نه ساخت آن را. در این باره صحبت کنید؛ می‌گوید؛ از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مسئله را حفظ کنیم و گزارش‌های محرمانه توسط گروهک منافقین افشا شد.

کشوری که می‌خواهد استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشد، هیچ‌گاه از غنی‌سازی شروع نمی‌کند بلکه ابتدا رأکتور تأسیس می‌کند و بعد به  حوزه غنی‌سازی وارد می‌شود، اما اینکه مستقیماً غنی‌سازی انجام دهیم این شائبه را ایجاد می‌کند که می‌خواهیم بمب بسازیم.

اگر ما هم مانند پاکستان می‌توانستیم به طور محرمانه بمب بسازیم و آزمایش کنیم بسیار بازدارنده بود. کشورهای دیگر روی توان هسته‌ای حساب باز می‌کنند، لذا معتقدم وقتی کاری را شروع کردیم باید تا آخرش می‌رفتیم. اکنون که نظر مقام معظم رهبری این است که کلاً ساخت بمب هسته‌ای حرام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =