شبکه نویسندگان جوان برای تبیین مسائل انقلاب تشکیل شود

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم بر ضرورت تشکیل شبکه نویسندگان جوان یا فعالان دانشجویی انقلابی تاکید کرد و گفت: ادوار باید نسبت به تولید محتوای و تبیین مسائل مرتبط با انقلاب و نظام ورود کنند.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه امسال به حوزه نشریات دانشجویی تریبونی برای سخنرانی در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اختصاص نیافت، اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌هایشان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به اهمیت نشریات دانشجویی تاکید داشتند؛ اما متاسفانه با وجود تلاش بسیار فعالان و مدیر مسئولان نشریات، سهمیه‌ای به این حوزه تعلق نگرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر در این دیدار تریببون سخنرانی در اختیار داشتید، چه محورها و نکاتی را بیان می‌کردید، گفت: در حال حاضر تشکیل شبکه نویسندگان جوان یا فعالان دانشجویی انقلابی ضرورت دارد. به این معنا که از ادوار یا فعالان کنونی این حوزه برای تولید محتوای مطالبی برای تبییین مسائل مرتبط با انقلاب و نظام استفاده شود.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بیماری کرونا و غیر حضوری شدن آموزش عالی و تعطیلی دانشگاه‌ها باعث شد تا کمتر از لزوم تشکیل چنین شبکه‌ای توجه شده است.

وی با انتقاد از نبود اتحادیه مرکزی در حوزه نشریات دانشجویی یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی مانند جامعه اسلامی دانشجویان یا انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ذیل اتحادیه مرکزی فعالیت دارند. این موضوع باعث شده تا ضمن هدفمند و منظم بودن فعالیت دفاتر، از تجارب  فعالان سابق نشریات نیز به خوبی استفاده شود؛ اما متاسفانه چنین اتحادیه‌ای در حوزه نشریات وجود ندارد و باعث شده تا هیچ‌گاه از ظرفیت ادوار استفاده نشود یا اصلا ارتباطی وجود نداشته باشد.

ارائه گزارش فعالان نشریات دانشجویی به رهبر انقلاب

عسگری تصریح کرد: فعالان نشریات دانشجویی برای بیان و رساندن دغدغه‌ها و مشکلات خود، گزارشی از عملکرد شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی آماده کرده‌اند که از طریق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به بیت رهبری ارائه دهند.

این فعال دانشجویی با بیان نشریات دانشجویی نیز مانند سایر تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی در دوران کرونا متحمل آسیب‌هایی شده است، گفت: بنابراین نشریات برای بازگشت به دوران عملکرد تاثیرگذار خود و گسترش فعالیت خود باید تلاش مضاعفی داشته باشند، این امر نیازمند تلاش دانشجویان و فعالان این حوزه و حمایت مسئولان دانشگاهی و وزارتین علوم و بهداشت است، موضوعی که شاید خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، در چند سال گذشته نشریات دانشجویی، گروه‌های جهادی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی تریبن سخنرانی در دیدار و ضیافت افطار دانشجویان با رهبر انقلاب را داشتند که می‌توانستند به ایراد نکات، مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات خود بپردازند. این دیداربه مدت دو سال  به علت ویروس کرونا به صورت ویدیو کنفرانس و غیر حضوری بود؛ اما امسال این دیدار به صورت حضوری شد، برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها ۵ اتحادیه و بسیج دانشجویی سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =