برخورد دوگانه جامعه بین المللی با جنایت‌های رژیم صهیونیستی / مقاومت آماده پاسخگویی به اقدامات اسرائیل است

به اعتقاد این فعال رسانه‌ای محور مقاومت، اگرچه جامعه جهانی توجهی به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین ندارد، اما گروه‌های مقاومت توانسته‌اند با تقویت توان نظامی خود، صحنه نبرد را به نفع خود تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، علیرغم سکوت جامعه جهانی و رسانه‌های جریان اصلی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حملات اخیر نظامیان این رژیم به مردم مظلوم فلسطین، نیروهای مقاومت فلسطینی وعده داده‌اند که به هر حمله از سوی صهیونیست‌ها پاسخ قاطعی خواهند داد. ضربات وارده از سوی مقاومت به نظامیان صهیونیست در هفته‌های اخیر و انجام چند حمله استشهادی در سرزمین‌های اشغالی نیز دلالت بر همین موضوع دارد؛ حملاتی که به نظر می‌رسد توانسته معادلات را تغییر داده و موازنه را به نفع نیروهای مقاومت بازگرداند. در همین راستا، مصاحبه‌ای با «حاج ابوعلی الانصاری» -فعال رسانه‌ای محور مقاومت که در لندن سکونت دارد- انجام شد. لازم به ذکر است، با توجه به ملاحظات امنیتی و بنا به درخواست خود نامبرده، از نام مستعار برای ایشان استفاده شده است.

متن کامل گفتگوی ایسکانیوز با این فعال رسانه‌ای بدین شرح است:

- این روزها شاهد جنایات و تعرض‌های بیشتر صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هستیم. علت این موضوع چیست؟

من معتقدم که فقدان هرگونه تحریم، اقدام تنبیهی یا هر نوع پاسخگویی مورد نیاز از سوی آنچه «جامعه بین‌المللی» خوانده می‌شود نسبت به رژیم صهیونیستی، موجب پشت گرمی خوبی برای صهیونیست‌ها در پیشبرد جنایاتشان شده است. ما شاهد بودیم که در پی عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از منطقه دونباس و در برابر رژیم تحت حمایت ناتو/ایالات متحده در اوکراین که از 24 فوریه  آغاز شد 2022 آغاز شد، تحریم‌ها، اقدامات تنبیهی و غیره بر روسیه اعمال شده است. در واقع، اکنون روسیه دارای شدیدترین تحریم‌های بین المللی است؛ عنوانی که قبلا در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داشت.

با این حال، ایران جنگ تجاوزکارانه را علیه هیچ کشوری آغاز نکرده و در واقع روسیه نیز آغاز نکرده است. در عوض، هر دو کشور ایران و روسیه  به کمک متحدان خود رفته‌اند (سوریه هم متحد ایران و هم روسیه است؛ و برای روسیه، جمهوری‌های دوقلوی جدید دونباس - لوهانسک و دونتسک متحد محسوب می‌شوند). هر دو کشور برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بسیار مراقب بوده‌ و اطمینان حاصل کرده‌اند که قوانین جنگ - هم قوانین اخلاقی و هم قوانین «بین المللی» در مورد جنگ در نظر گرفته شده و به آنها پایبند هستند.

در مقابل، صهیونیست‌ها دائما قوانین جنگ را نقض می‌کنند. عملکرد آنها مانند یک نهاد تروریستی بوده است. به صورت آشکار تعقیب غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی را انجام می‌دهند. با این حال، صهیونیست‌ها هرگز مجازات و یا حتی اساسا محکوم نمی‌شوند. حتی در تربیت کودکان نیز چنین رفتاری نتیجه مشخصی خواهد داشت. رژیم صهیونیستی احساس می‌کند هیچ پیامد منفی برای رفتار نادرستش وجود ندارد و بنابراین، می‌تواند به رفتار نادرست خود ادامه دهد. مطمئن هستند که هیچ کس به آنها چیزی نمی‌گوید.

هرگاه یک نهاد بتواند بدون مواجه شدن با هر گونه پیامدی به جرایم خود ادامه دهد، حتما آن جرائم را ادامه خواهد داد. در هر جامعه‌ای که برای جرایم مجازات وجود نداشته باشد، میزان جرایم افزایش می‌یابد.

- وقوع چند عملیات موفق در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که دور جدیدی از مقاومت آغاز شده است. مفهوم این عملیات‌ها چیست و آیا احتمال افزایش آن وجود دارد؟

عملیات‌های اخیر جنبش‌های مقاومت در فلسطین علیه رژیم اشغالگر بسیار حیاتی بوده و اهمیت آنها مربوط به سوال قبل و پاسخ آن است. این عملیات‌ها –اعم از انواع موشک‌های پیشرفته و غیره- که مقاومت توانسته از طریق آنها حملات صهیونیست‌ها را با موفقیت دفع کند، [برای رژیم صهیونیستی] تبعاتی دارد. تبعاتی که صهیونیست‌ها باید آنرا جدی بگیرند. این عملیات‌ها نشان می‌دهد که دورانی که صهیونیست‌ها می‌توانستند بدون عواقب به جنایات خود علیه مردم فلسطین (و سایر نقاط) ادامه دهند، به پایان رسیده است.

درست است که هیچ عواقبی از به اصطلاح «جامعه بین المللی» وجود ندارد، اما عواقبی از جانب افرادی که جنایات علیه آنها انجام می‌شود، وجود دارد و آن عواقب دردناک است. همانطور که در بالا ذکر شد، زمانی را در نظر بگیرید که هیچ مجری قانونی برای مظلوم وجود ندارد. مستضعفان مجبور هستند که خودشان وارد عمل شوند و قانون را اجرا کنند. این همان کاری است که مقاومت با عملیات‌های اخیر، موشک‌های پیشرفته و دقیق، پهپادها و غیره انجام می‌دهد. صهیونیست‌ها اکنون می‌دانند که اگرچه ممکن است «سلاح‌های قدرتمند» و «کمک مالی بی‌نهایت» از سوی به اصطلاح «جامعه بین‌المللی» داشته باشند، اما این امر مانع از ایستادن و مقابله مظلومان نمی‌شود. حتی با این وجود که مستضعفان به دلیل دفاع از خود در برابر تجاوزات ظالمانه موجودیت یاغی صهیونیست، مورد تحریم و مجازات از سوی «جامعه بین المللی» قرار می‌گیرند.

«جامعه بین المللی» تصمیم گرفت هیچ کاری انجام ندهد. اما اکنون مقاومت به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند از خود و مظلومان دفاع کرده و اطمینان حاصل کند که ظالم -یعنی رژیم صهیونیستی و متحدانش- عواقب کار خود را خواهند دید. به همین دلیل، من معتقدم که این عملیات و پایداری بسیار مهم است و مقاومت به این روند ادامه خواهد داد و در واقع، باید هم همینطور باشد. مقاومت باید توانایی‌های خود را افزایش دهد و مطمئن شود که صهیونیست‌ها متوجه شده‌اند -همانطور که سید حسن نصرالله گفت- «اگر شما به فرودگاه رفیق حریری در بیروت ضربه بزنید، ما به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو ضربه خواهیم زد».

حداقل باید توازن قوا وجود داشته باشد. یعنی صهیونیست‌ها نتوانند بدون اینکه متحمل هزینه‌ای شوند، حملات خود را انجام دهند. مقاومت فلسطین نیز روشن کرده که اکنون با همین منطق دست به اقدام متقابل می‌زند و اینکه اگر صهیونیست‌ها به فلسطین حمله کنند، مورد حمله فلسطینی‌ها قرار خواهند گرفت. برخی ممکن است بگویند که «صهیونیست‌ها چیزهایی مانند گنبد آهنین و دفاع موشکی پاتریوت و تاد و ابزارهای دیگر دارند»؛ بله درست است. صهیونیست‌ها این ابزارها را دارند و همه می‌دانند. با این حال، موضوع این نیست که صهیونیست‌ها ممکن است بتوانند «اکثر» حملات را دفع کنند. بلکه معنایش این است که آنها قادر نخواهند بود همه حملات و همه موشک‌ها را دفع کنند و رنجی که حتی از یک حمله موفق متحمل می‌شوند، بسیار قابل توجه است.

این امر نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها آسیب پذیر هستند. حتی با «اسباب‌بازی‌های قدرتمند» و «کمک‌های نظامی بی‌نهایت»، همان دردی را احساس خواهند کرد - اگر نگوییم بدتر- که به فلسطینی‌ها تحمیل کرده‌اند. گذشته از این، ما شاهد هستیم که قدرت یک کودک خردسال با سنگی در دست در برابر تانک‌های قدرتمند رژیم صهیونیستی نه تنها الهام بخش بوده، بلکه برای پروژه صهیونیستی ویرانگر است. من معتقدم که مقاومت شرایط را کاملا درک کرده و این مسیر را ادامه خواهد داد. راهی که تا پیروزی متوقف نخواهد شد و فلسطین آزاد است.

- به نظر شما آینده سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی به چه شکل خواهد بود؟

من مطمئنم و شک ندارم که در یک زمان بسیار کوتاه، موجودیت صهیونیستی از بین خواهد رفت و صهیونیست‌ها فلسطین را ترک خواهند کرد. آنها به جاهایی باز می‌گردند که از آن آمده‌اند و بسیاری از آنها به ایالات متحده و اروپا فرار خواهند کرد. من معتقدم که انشاءالله فلسطین در مدت بسیار کوتاهی آزاد خواهد شد و همه فلسطینی‌های تبعیدی حق بازگشت به سرزمین خود را دارند و دادگاه‌های جنایات جنگی علیه صهیونیست‌ها و حامیانشان مانند کشورهای مختلف ناتو –که در اصطلاح عامیانه به آن «ناتوستان» می‌گویند-تشکیل می‌شود.

 من امیدوارم که به زودی، همه آزادگان جهان می‌توانند از بیت المقدس -پایتخت فلسطین- دیدن کنند و بدون ترس از پیگرد قانونی، انتقام و مشکلات احتمالی اماکن مذهبی مهم یهودیان، مسیحیان و مسلمانان را ببینند. انشاء الله همه ما بتوانیم خیلی خیلی زود در الاقصی نماز بخوانیم.

و تنها او قادر مطلق است و بر هر چیزی اختیار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =