آمریکا: فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به دنبال نداشت

وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد: تصمیم برای خروج از برجام و فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به دنبال نداشت و برنامه هسته ای ایران را خطرناک تر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: همچنان معتقدیم بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای (با ایران) بهترین روش برای رسیدگی به چالش برنامه هسته ای تهران و اطمینان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته ای است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: درباره موضوع مذاکرات (در وین) باید بگویم که ما وضعیت بسیار چالش برانگیزی را به ارث برده ایم. ایران در حال توسعه مواد مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته‌ ای است و ما آن را زیر نظر داریم. اقدامات ایران در صورت دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ ای تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مسیر یکطرفه ایالات متحده به سمت توافق در وین / تحریم‌ها باید از بین برود

وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد: تصمیم برای خروج از برجام و فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به دنبال نداشت و برنامه هسته ای ایران را خطرناک تر کرد.

به گزارش الجزیره، وی در ادامه در خصوص تحولات جاری در اوکراین افزود: دیپلماسی ما در تلاش است تا متحدانمان در سراسر جهان را برای کمک به اوکراین از لحاظ نظامی و اقتصادی تشویق کند. ماهیت نبرد در حال حاضر به سمت شرق و جنوب اوکراین در حال تغییر است و ما در حال رصد شرایط هستیم. بودجه ارائه شده به شما ما را قادر می سازد تا اطمینان حاصل کنیم که جنگ روسیه علیه اوکراین یک شکست استراتژیک برای کرملین خواهد بود. ما دیپلمات های خود را در این هفته به اوکراین باز می گردانیم و در حال حاضر در حال انجام ارزیابی با هدف بازگشایی سفارت خود در کی یف هستیم.

بلینکن گفت که برخی کشورهای اروپایی درباره واکنش چین به تهاجم روسیه علیه اوکراین شروع به ابراز تردید کرده‌اند؛ وی نیز توافق امضا شده چین با جزایر سلیمان را نگران‌کننده می داند و اعلام می کند که واشنگتن با برخی کشورها رایزنی می‌کند تا واردات انرژی از روسیه را بکاهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =