۳ دلیل عمده افزایش قیمت کالاهای اساسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های نظارتی دولتی باید با تشدید اقدامات خود مانع از افزایش قیمت‌ها به‌ویژه کالاهای اساسی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است، شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلایل عمده گرانی کالاهای اساسی در چند ماه گذشته، گفت: بخشی از این گرانی‌ها ناشی از نوسانات قیمت ارز در کشور است که آثار روانی  خود را  بر بازار می‌گذارد و تأثیر مستقیمی بر این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه "در شرایط فعلی قیمت ارز واقعی نیست"، ادامه داد: با توجه به اینکه دسترسی به منابع ارزی نسبت به گذشته بهتر شده است نباید نوسانات چندانی داشته باشیم که متأسفانه با برخی دلال‌بازی‌ها هر از چندگاهی شاهد نوسانات در این حوزه هستیم.

بیشتر بخوانید:

قیمت کالاهای اساسی چقدر تغییر کرد؟

نماینده کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه بخشی از گرانی‌ها نیز ناشی از سودجویی‌ها از سوی برخی افراد است، افزود: در این بخش دولت باید به‌جد وارد شود و مانع از دلال‌بازی، احتکار و گرانی کالاهای اساسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی دولتی باید با تشدید اقدامات خود مانع از افزایش قیمت‌ها به‌ویژه کالاهایی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است شوند، ابراز کرد: بخش سوم علت افزایش قیمت کالاهای اساسی ناشی از تصمیماتی است که در دولت و مجلس برای افزایش بهای خدمات گرفته‌ می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1138364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =