دریافت وجه اضافه از بیمار تخلف است

معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: دریافت وجه از مردم براساس این جداول تخلف است و تا زمان ابلاغ تعرفه‌های جدید، تنها تعرفه‌های مصوب هیات وزیران برای سال ۱۴۰۰ از سوی مراکز درمانی قابل دریافت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید معنوی ، درباره انتشار برخی جداول و گمانه‌زنی‌ها از جزئیات تعرفه‌های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، گفت: هر ساله تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی براساس روال مندرج در بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، توسط شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد و با تایید سازمان برنامه و بودجه توسط هیات محترم وزیران تصویب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

زمان اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مشخص شد

وی افزود: هر یک از این اعضای ۹ گانه شورای عالی بیمه سلامت کشور شامل وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان نظام پزشکی، سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه تامین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) باید پیشنهادات خود را برای تعرفه‌های خدمات درمانی صرفاً به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا پس از بررسی و برگزاری جلسات کارشناسی و جمع‌بندی نظرات، پیشنهاد مصوب شورا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود. بنابراین هیچ یک از اعضا نمی‌تواند به صورت جداگانه نسبت به انتشار ارقام پیشنهادی خود اقدام کند.

معنوی با اشاره به انتشار برخی جداول و گانه‌زنی‌ها درباره جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، گفت: متاسفانه، در سال جاری برخی از اعضا بدون هماهنگی با دبیرخانه شورا، اقدام به انتشار ارقامی تحت عنوان بهای تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی کرده‌اند که مستندات این محاسبات تاکنون به این دبیرخانه واصل نشده و در شورای عالی بیمه سلامت کشور نیز بررسی نشده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، جداولی از جزییات تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی در حال انتشار است که بیشتر گمانه‌زنی بوده و هیچ کدام مورد تایید این دبیرخانه نیست و  باید توجه کرد که اعمال آن و دریافت وجه از مردم براساس این جداول غیرقانونی است.

معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در صورتی که مراکز تشخیصی و درمانی نسبت به اعمال و اجرای هر یک از ارقام مذکور و دریافت وجه از بیماران اقدام کنند، تخلف کرده و این تخلف، به عنوان دریافت وجه غیرقانونی از مردم از سوی مراجع ذی ربط قابل پیگیری است.

معنوی گفت: در حال حاضر و تا زمان ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۱، تنها تعرفه‌ای که توسط مراکز قابل دریافت است، تعرفه‌های مصوب هیات وزیران برای سال ۱۴۰۰ است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1138382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =