خبر خوش سازمان بورس و اوراق بهادار برای سهامداران

سازمان بورس از آغاز فرآیند پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران همزمان با عید سعید فطر خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در چند وقت گذشته مساله واریز سودهای رسوب شده به حساب سهامداران از جمله مسایلی بود که بارها مورد تاکید فعالان بازار قرار گرفت و اقدامات مختلفی از سوی مسوولان برای اجرای هر چه زوتر آن انجام شد.

واریز سودهای سنواتی به حساب سهامداران از زمان الزام شرکت‌ها برای پرداخت سود از طریق سامانه سجام با افزایش پیگیری سهامداران همراه و همین امر باعث شد تا اجرای حتمی این اقدام در دستور کار سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار بگیرد که در این زمینه چندی پیش «غلامرضا ابوترابی»، قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرده بود: در خصوص اشخاص حقوقی و همچنین مانده مطالبات سهامداران حقیقی برای سودهای رسوب شده، فرآیند آن در حال پیاده‌سازی، تست و عملیاتی شدن است.

در ادامه پیگیری‌های انجام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری و نیز سازمان بورس ساعاتی قبل خبری از اجرایی شدن فرآیند مربوط به پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران منتشرشد، این اتفاق خبری خوش برای سهامدارانی بود که از سودهای رسوب شده زیادی از شرکت‌ها طلب داشتند، اما تحت تاثیر روندهای قبلی از دریافت آن صرفنظر می‌کردند.

«محسن انصاری مهیار» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار امروز طی اطلاعیه‌ای از اجرایی شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران(سودهای رسوب‌شده) همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: به منظور تسهیل امور سهامداری و در جهت رعایت کامل قوانین و مقررات از جمله ماده ۲۴۰ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، این سازمان در راستای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تعیین تکلیف سودهای سنوات قبل سهامداران اقدام کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از طریق شرکت‌ها و استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران، امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران را از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه امسال مقارن با عید سعید فطر مقرر فراهم کند.

بر این اساس تمامی شرکت‌ها که سود سنوات گذشته سهامداران را به دلایل مختلف از جمله عدم اعلام شماره حساب سهامدار، عدم مراجعه سهامدار به بانک، سجامی نبودن و سایر موارد پرداخت نکردند، باید از تاریخ اعلام شده فوق با هماهنگی سمات نسبت به پراخت سود سنوات گذشته سهامداران اقدام کنند و نتیجه اقدامات را در سامانه کدال منتشر کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1138443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =