قانون مالیات بر خانه های خالی حتی یک ریال هم برای دولت درآمدزایی نکرده است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: نه تنها قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نشد، بلکه تولیدکنندگان مسکن به علت تصویب این قانون، قیمت خانه را افزایش دادند و بر مصرف‌کنندگان فشار وارد کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمد حسن آصفری با اشاره به دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم، اظهار داشت: موضوعات مختلفی عامل گرانی هستند و در این زمینه مقصرند.

وی بیان کرد: تحریم‌های شدیدی که از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران علیه کشورمان اعمال شده است، یکی از عوامل مهم تورم شدید در کشور بوده و باعث گرانی برخی از کالاها شده است.

بیشتر بخوانید:

دولت سیزدهم با اقتصاد ایران چه کرد؟

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: گاهی اوقات مصوبات مجلس شورای اسلامی هم منجر به گرانی می‌شود. زمانی که مجلس مصوب می‌کند هزینه حامل‌های انرژی مانند آب، برق و گاز تولیدکنندگان افزایش یابد، عوارض ورودی و حقوق گمرکی نیز افزایش می‌یابد بنابراین وقتی عوارض مختلفی را برای تولیدکنندگان در نظر می‌گیریم، همه این موارد در تشدید گرانی اثرگذار است.

آصفری ادامه داد: همچنین زمانی که مالیات‌های زیادی برای تولید کنندگان در نظر گرفته می‌شود، در گرانی‌ها تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: همچنین برخی از مصوبات هیئت وزیران در گرانی‌ها اثر دارد. مثلاً آنان مصوب می‌کنند که بانک‌ها با چه میزان سود، تسهیلات در اختیار افراد و تولیدکنندگان قرار دهند که این موضوع در گرانی‌ها بی اثر نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: بنابراین هم تحریم خارجی و هم تحریم داخلی دست به دست هم داده و باعث گرانی کالاها شده است و همچنین عدم نظارت بر بازار و قیمت کالاهای اساسی هم در این زمینه تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت برخی از کالاها وجود ندارد، اما عدم نظارت و بازرسی دقیق و عدم برخورد کافی با گرانفروشان باعث شده که گرانفروشان به کار خود ادامه دهند.

آصفری متذکر شد: هفته گذشته دولت عوارضی را برای صادرات در نظر گرفت، این در حالی است که ما باید سیاست‌های تشویقی برای افزایش صادرات در نظر گیریم، اما زمانی که عوارض بر صادرات بسته می‌شود، بر گرانی‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: مجلس قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رساند، اما سوال بنده این است که آیا دولت توانست حتی یک ریال از محل اجرای این قانون به دست آورد؟ نه تنها قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نشد، بلکه تولیدکنندگان مسکن به علت تصویب این قانون، قیمت خانه را افزایش دادند و بر مصرف‌کنندگان فشار وارد کردند.

آصفری تصریح کرد: مصوبات بدون کارشناسی که بعضاً در مجلس و دولت وجود دارد، باعث شده است که ما گرانی‌های شدیدی را در جامعه داشته باشیم. نمی‌توان صرفاً دولت را مقصر گرانی‌ها دانست. همه باید کمک کنیم که گرانی‌ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1138585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =