باشکوه مانند فینال لیگ قهرمانان اروپا

رقابت‌های قهرمانی باشگاهای اروپا به اوج جذابیت رسیده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، این هفته دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و منچسترسیتی توانست در خانه در یک بازی بسیار جذاب و پر از لحظات ناب فوتبالی رئال مادرید را با نتیجه ۴ بر۳ شکست دهد، در سمت دیگر نیز لیورپول توانست، ویارئال شگفتی ساز را شکست بدهد. تقابل دو قطب بزرگ باشگاهی فوتبال اروپا، اسپانیا و انگلیس در دور نیمه نهایی با حضور ۴ تیم قدرتمند، حساسیت و زیبایی بازی های این مرحله را دو چندان کرده است.

پیوند لیگ قهرمانان با نام رئال مادرید

نتایج دور رفت هیچ تضمینی بر صعود قطعی دو تیم انگلیسی در فینال نیست، آنجلوتی که تیمش ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است این فصل از داشتن یک نعمت بزرگ به نام کریم بنزما سود می برد، یک مهاجم نوک تمام عیار در اوج پختگی.

رئالی ها تا لحظه آخر با تمام قدرت می جنگند و حذف هر تیمی از دستشان بر می آید، آنها در دیدارهای گذشته چلسی مدافع عنوان قهرمانی را حذف کردند و قبل تر از آن هم پاریس سن ژرمن پر مهره را حذف کردند. ویارئال هم توانسته بود یوونتوس و پس از آن در مرحله یک چهارم نهایی بایرن مونیخ همیشه مدعی را در عین شگفتی و شایستگی حذف کند. پس نمی توان از اکنون بلیط پاریس را برای دو تیم انگلیسی رزور کرد، اما اگر این اتفاق رقم بخورد، شاهد یکی از جذاب ترین فینال های چند فصل اخیر لیگ قهرمانان خواهیم بود.

مچ اندازی پپ و یورگی در فینال

دو تیم بسیار شایسته لیورپول و چلسی با حضور ستارگان بزرگ جهان فوتبال و البته دو سرمربی فوق العاده بر روی نیمکت خود، در ۴ فصل اخیر رقابت های لیگ برتر انگلیس نمایش خیره کننده داشته اند. پپ گواردیولا توانسته ۳ بار در ۴ فصل اخیر سیتی را قهرمان کند و حتی توانست اولین مربی باشد که در یک فصل ۱۰۰ امتیاز در لیگ برتر بدست آورد. یورگن کلوپ هم توانست لیورپول را پس از ۳۰ سال قهرمان لیگ برتر کند و در یک رقابت بسیار جذاب سیتی را پشت سر بگذارد.

این دو تیم در حال حاضر در فاصله ۵ هفته تا پایان لیگ برتر در جایگاه اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته‌اند. سوای تفکرات هجومی هر دو مربی، نگاهی به آمار خط حمله و دفاع دو تیم نشان می دهد که با حضور این دو تیم در فینال شاهد یک رقابت سراسر هجومی و زیبا خواهیم بود.

سیتی با ۸۰ گل زده و ۲۱ گل خورده و تفاضل گل ۵۹ ،با ۲۵ برد و ۵ مساوی و کسب ۸۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و لیورپول با ۸۵ گل زده و ۲۲ گل خورده و تفاضل ۶۳ گل، با ۲۴ برد و ۷ تساوی و کسب ۷۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفته و منتظر اولین اشتباه صدر نشین است تا صدر جدول را برای خود کند.

در صورت صعود این دو تیم به فینال دو مدعی کسب قهرمانی لیگ برتر انگلیس، با پشت سر گذاشتن حریفان قدرتمند و صاحب نام، این بار در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی جهان به رقابت خواهند پرداخت تا ثابت کنند کدام یک شایسته ترین هستند اما این ها تنها آمار و ارقام است و جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش بینی بودن آن است.

دور برگشت رقابت‌ها در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. فینال هم در تاریخ ۷ خرداد ماه سال جاری در ورزشگاه استودوفرنس شهر پاریس برگزار می شود. تا آن روز باید منتظر بمانیم تا ببینیم کدام تیم و مربی بلیط فینال را در پایان رقابت های این هفته به نام خود ثبت خواهد کرد.

افشین حامد غلامشاهی

کد خبر: 1138626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =