تاثیرگذارترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند/ حضور ۲۷ دانشگاه ایرانی در لیست برترین‌ها

تاثیرگذارترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ توسط نظام رتبه‌بندی تایمز معرفی شدند، در این رتبه‌بندی ۲۷ دانشگاه از ایران حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رتبه‌بندی تأثیر آموزش عالی تایمز عملکرد جهانی  دانشگاه‌ها را در زمینه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) ارزیابی می‌کند. اهداف توسعه پایدار شامل ۱۷ است که از جمله آن می‌توان به نبود فقر، نبود گرسنگی، سلامت و رفاه، کیفیت آموزش، برابری جنسیتی، دسترسی به آب بهداشتی، انرژی مقرون به صرفه و پاک، اشتغال مناسب و رشد اقتصادی ، صنعت، نوآوری و زیرساخت، کاهش نابرابری، شهرها و جوامع پایدار،  تولید و مصرف مسئولانه، عملکرد در خصوص کنترل اقلیم، زندگی زیر آب، زندگی در زمین، صلح، عدالت و قدرت و مشارکت در تحقق اهداف توسعه اشاره کرد.

نظام ارزیابی تایمز اخیرا لیست تاثیرگذارترین دانشگاه‌های جهان را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است، در این لیست  هزار و ۴۰۶ دانشگاه از ۱۰۶ کشور/منطقه حضور دارند. دانشگاه وسترن سیدنی در استرالیا به عنوان تاثیرگذارترین دانشگاه جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است، دانشگاه ایالتی آریزونا آمریکا و دانشگاه وسترن کانادا به عنوان دومین و سومین دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند. ۱۰ دانشگاه برتر این لیست از کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلستان، عربستان، مالزی، نیوزلند و ژاپن هستند.

رتبه چهارم تا دهم دانشگاه‌های برتر جهان به ترتیب شامل دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان ، دانشگاه سینز مالزی، دانشگاه اوکلند نیوزلند، دانشگاه کوئینز کانادا، دانشگاه نیوکاسل انگلستان، دانشگاه منچستر انگلستان و دانشگاه هوکایدو ژاپن است.

در لیست تاثیرگذارترین دانشگاه‌های ۲۰۲۲ تایمز ۲۷ دانشگاه از ایران حضور دارند. اسامی این دانشگاه‌ها در جدول زیر آمده است:

تاثیرگذارترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند/ حضور ۲۷ دانشگاه ایرانی در لیست برترین‌ها

انتهای پیام/

کد خبر: 1138686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =