داوطلبان کنکوری برای یادگیری بهتر از خواب ژاپنی کمک بگیرند

مشاور پایه دوازدهم مدارس سما با بیان اینکه باید برای برگزاری آزمون کنکور از دو ماه باقی مانده به بهترین شکل ممکن بهره برد، گفت: داوطلب بر اساس نوع توانایی هر ۹۰ دقیقه مطالعه نیازمند ۱۵ دقیقه استراحت هستند البته برای ارتقای کیفیت یادگیری از خواب ژاپنی کمک بگیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوطلبان کنکوری این روزها بیش از پیش باید به فعالیت بپردازند تا بتوانند به شکل مناسب به مطالعه پرداخته تا بتوانند به اهدافشان دستیابند. هرچند واژه کنکور به خودی خود استرس‌زا و روزهای سختی را برای هر یک از ما تدایی می‌کند، اما یادگیری نکاتی برای گذراندن پر ثمر این ایام می‌تواند مشکلات را برطرف کرده و روند بهروری را ارتقا دهد.

زهرا حیدری، مشاور پایه دوازدهم مدارس سما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اینکه داوطلبان کنکور در روزهای باقی مانده به برگزاری کنکور روزانه چند ساعت باید مطالعه کنند؟ گفت: در وضعیت کنونی روزهای پرکاری را در مدرسه می‌گذرانیم و برنامه‌ریزی ماه‌های نزدیک به کنکور از حساسیت خاصی برخوردار است. هر ساله در این ایام برخی از دانش آموزان از روند مدرسه جدا شده و روند نزول پیدا می‌کنند.

وی افزود: گروهی  از داوطبان هم پیوستگی خود به برنامه را حفظ کرده و با سیستم صعودی و جهشی همراه هستند. هفته پایانی کنکور دوران انتقال و تورق سریع است و دانش آموزان باید بیاموزند و انجام دهند.

این مشاور پایه دوازدهم مدارس سما درباره شیوه مطالعه در زمان جمع بندی ادامه داد: در این شیوه هر سه روز یکبار و کاملا متفاوت از روش مطالعه در طول سال مطالعات انجام می‌شود. در دوران سال تحصیلی افراد ابتدا مطالعه کرده و بعد تمرین می‌کنند، اما در دوران جمع بندی یک سوال کنکور را از کتب یا بسته‌های آموزشی پاسخ داده و درس‌های مورد اولویت در پاسخگویی مورد توجه قرار بگیرد. در این اقدام درس‌های مورد نیاز برای تمرین بازخوانی شده و  دو ماه اخیر داوطلبان باید از فرصت‌های لازم برخوردار شوند.  

وی درباره اولویت بندی بازخوانی دروس تاکید کرد: داوطلبان باید از زمان بندی اختصاص داده شده استفاده کنند و هر یک از آنها بر اساس نوع توانایی هر ۹۰ دقیقه فعالیت نیازمند ۱۵ دقیقه استراحت هستند و این استراحت باعث خون‌رسانی به مغز می‌شود. داوطلبان بعد از هر ۹۰ دقیقه مطالعه در زمان استراحت از خرما، چای، میوه و خوراکی‌های انرژی‌دهنده استفاده کنند و از طریق تنفس‌های عمیق بتوانند اکسیژه رسانی به مغز را انجام دهند.

حیدر ادامه داد: برخی از دانش آموزان برای هر ۶۰ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه را به  استراحت اختصاص دهند. البته این تقسیم بندی در دانش آموزان بر اساس نوع توانایی جسمی‌شان متفاوت است.

داوطلبان کنکور در طول روز خواب کوتاه داشته باشند

وی گفت: داوطلبان در ایام ظهر خواب‌های کوتاه داشته باشند و بتوانند حداقل نیم ساعت به استراحت بپردازند. البته نباید مدت زمانی خواب بعداز ظهر به دو ساعت برسد، چون در صورت اختصاص دو ساعت به خواب ظهر وارد چرخه خواب شبانه شده و بعد از بیداری انرژی لازم از دست رفته و فرد کسل می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده مطابق با آموزش‌ها خواب ژاپنی و خواب نیم روز می‌توانند داوطلبان را شرطی کرده تا در زمان‌های استراحت کیفیت مطالعات افزایش یابد. در دو ماه باقی مانده به زمان برگزاری آزمون باید برنامه ریزی کرده و آزمون‌های جمع‌ بندی برگزار کرد و برای امتحانات پایه دوازدهم هم آماده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138697

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =