پیش‌بینی بازار طلا و سکه در آستانه عید فطر/ قیمت با شیب ملایم بالا می‌رود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مردم دیگر در مناسبت‌ها مثل قبل طلا نمی‌خرند. اگرهم به مناسبت عید فطر به سمت خرید طلا بروند، بیشتر کارهای سبک و زیر یک گرم است.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص پیش‌بینی بازار طلا و سکه در آستانه عید فطر، گفت: مدت‌هاست که قیمت‌ها در بازار طلا تقریبا حالت یکنواخت دارد. خود بازار مسیری را در پیش گرفته که نوسان آن بسیار اندک است و نسبت به گذشته هیجانی و با تغییرات وسیع نیست. اما با توجه به رفتارهای صورت گرفته در کنار بازار طلا – مثل بحث مذاکرات سیاسی – گاهی نوسان اندکی را در بازار طلا شاهد هستیم. در غیر این صورت بازار یک حرکت یکنواخت را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید

قیمت سکه، طلا و دلار شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

وی عنوان کرد: اقتصاد کشور ما بیشتر خبری شده و بازار طلا و سکه هم مانند آن، منتظر برخی پالس‌هاست. همین مساله گاهی باعث ایجاد نوسان اندک در بازار می‌شود.

محمدولی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه در آستانه عید فطر گفت: تقریبا چند سال است که به دلیل شرایط اقتصادی، مناسبت‌ها تاثیر چندانی در رشد خرید طلا ندارد. مردم بیشتر به سمت خرید مایحتاج خود می‌روند و بازار طلا در مناسبت‌ها خیلی با خرید بالا روبرو نیست. اگر هم خریدی صورت گیرد، بیشتر به صورت طلای آب شده یا سکه است.

وی گفت: بازار تولیدکنندگان و فروشندگان خلوت است و آن چنان خریدی صورت نمی‌گیرد. برای روزهای آینده شاید قدری تقاضا برای خرید وجود داشته باشد. اما بیشتر در حوزه کارهای سبک و زیر یک گرم است. در مجموع فصل بهار شاهد افزایش قیمت طلا با یک شیب ملایم خواهیم بود.

کد خبر: 1138709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =