رونق غیرتورمی در بازار مسکن با آغاز سال ۱۴۰۱

همزمان با تمرکز دولت بر ساخت ۴ میلیون مسکن، معاملات بازار مسکن در فروردین امسال رشد ۶۳.۷ درصدی را توام با کاهش قیمت ثبت کرده که حاکی از رونق غیرتورمی این بخش دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی در فروردین امسال تعداد معاملات بازار مسکن نسبت به اسفند و فروردین سال گذشته به ترتیب ۴۹.۹ درصد کاهش و ۶۳.۷ درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه تهران طبق روال همیشگی بیشترین معاملات مسکن در منطقه ۵ ثبت شده است. در این منطقه طی اولین ماه سال جاری ۵۳۴ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن انجام شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۵ بالغ بر ۴۲ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان بوده است. مجموع  معاملات این منطقه در فروردین ماه سال گذشته ۲۹۶ فقره بود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بازار مسکن در روزهای آینده/ رکورد به کجا خواهد رسید؟

منطقه ۱۰ نیز با ۳۶۵ فقره قرارداد در رتبه دوم قرار گرفته است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۲۳ میلیون و ۵۳۴ هزار تومان بوده است.

کمترین متوسط قیمت مسکن با ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده؛ در این منطقه طی ماه مورد اشاره ۸۸ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن ثبت شده که ۱۷ فقره از ماه مشابه سال قبل بیشتر است.

کمترین معامله انجام شده نیز با ۲۰ فقره متعلق به منطقه ۱۹ بوده که البته ۳ فقره نسبت به فروردین سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

به گزارش تسنیم، رونق معاملات بازار مسکن در اولین ماه سال آنهم در شرایطی که قیمت ۲.۴ درصد کاهش یافته،‌ نشان از رونق غیرتورمی این بخش دارد. این‌گونه به‌نظر می‌رسد برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال بازار مسکن تحت تاثیر مثبت قرار داده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1138730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =