واکنش وزیر علوم به اعتراضات برخی دانشجویان درباره پوشش

وزیر علوم در واکنش به اعتراضات برخی دانشجویان درباره پوشش و برخورد دانشگاه با آنها گفت: دانشجویان باید از قوانین دانشگاه تبعیت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه‌ها و برخورد حراست با آنها درباره نوع پوشش دانشجویان اظهار کرد: باید بپذیریم که ورود به هر مکانی شرایط خاص خودش را دارد؛ دانشگاه، کلاس و استاد حرمت دارد، طبیعی است که افرادی که وارد محیط‌های دانشگاهی می‌شوند باید به ضوابط و مقررات آن محیط احترام بگذرانند و تبعیت کنند.

وزیر علوم افزود: اگر افرادی از این قوانین تبعیت نکردند، طبق قانون باید مجاب شوند که محیط دانشگاه، کلاس و استاد آنقدر حرمت دارد که جامعه فرهیخته دانشگاه اعم از دانشجو و اعضای هیات علمی و غیره خودشان باید چه از نظر رفتار فردی، رفتار جمعی و بیان چه از نظر نوع پوشش ضوابط را رعایت کنند.

زلفی گل تاکید کرد: باید تلاش کنیم آزادی را در قالب قانون بپذیریم. خود ما هستیم که با پذیرفتن آزادی در قالب قانون کمک می‌کنیم که این آزادی در جامعه جاری و ساری شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم جامعه فرهیخته و دانشجویان فهیم ما خیلی خوب می‌دانند که باید فرهنگ دانشگاه را رعایت کنند. جامعه دانشگاهی فرهنگ خاص خودش را دارد و در بخش‌هایی متفاوت از فرهنگ عمومی است، یکی از موارد فرهنگ دانشگاهی نوع پوشش است و باید افرادی که وارد محیط محترم دانشگاه می‌شوند از لحاظ پوشش حداقل‌های قانونی را رعایت کنند که الحمدالله رعایت می‌کنند و دانشجویان ما فهمیم تر از آن هستند که با برخوردهای قهری آنها را وادار کنیم که رعایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =