پاسخگویی وزیر کار به سوال نمایندگان /  کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد

بررسی سوال نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

شکایت نمایندگان مجلس از وزیر صمت

طبق اعلام هیات رئیسه مجلس دستورکار امروز صحن علنی مجلس به شرح ذیل است:

بررسی سوال نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها

ادامه رسیدگی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان

بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری

بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد استنکاف دولت های یازدهم و دوازدهم از توسعه میادین مشترک هیدروکربوری

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو درخصوص توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی صنعت برق کشور از سال 1392 تا 1400

 مجلس به دنبال تقویت دولت برای تقویت کلیت نظام است

نماینده اصفهان در مجلس تأکید کرد: تقویت روندها توقع مجلس از دولت است و مجلس به دنبال تقویت دولت برای تقویت کلیت نظام است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور و دولتمردان اظهار داشت: امروز باید تکلیف قیمت کالاهای اساسی را به صراحت روشن کنید تا مردم احساس کنند کسانی به طور ویژه به فکر آنها هستند.

وی ادامه داد: ما در مجلس برای حمایت از یارانه مردم اقدام کردیم، حالا دولت و شخص شما هستید که باید نگرانی از سفره مردم و معیشت آنها را با اقدامات خود برطرف کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس برای کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ارقام خوبی را در بودجه پیش‌بینی کرده، اما این کفایت نمی‌کند و باید با لایحه دولت مسئله بهتر دنبال شود.

مقتدایی تأکید کرد: اگر مجلس برای اشتغال محرومان قدمی برداشته و اگر به دنبال توزیع عادلانه بودجه بوده است باید از این سرمایه عظیم اعتماد نمایندگان به خوبی استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس 5 درصد از منابع حاصل از واردات خودرو را به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دادیم و برای مددجویان جامانده از سهام عدالت نیز مصوبه داشتیم اما گرانی خودرو و کالاهای اساسی و دارو نفس مردم و معیشت آنها را به سختی انداخته است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: تقویت روندها و اصلاح خطاهای مدیریتی توقع مجلس از شماست و البته دست ما نیز خالی نیست و می‌توانیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم اما مجلس به دنبال تقویت دولت برای تقویت کلیت نظام است.

مقتدایی خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: شما با وقت گذاری یک هفته‌ای تا یک ماهه و دو ماهه در برخی مسائل آنها را حل کنید؛ آیا مسئله خودرو با وجود قانون مصوب مجلس قابل حل نیست؟ آیا مسئله آب که شورای عالی آب را دراختیار دارید قابل حل نیست و آیا نباید برای این مسائل با جدیت بیشتر وقت بگذارید؟

مقدایی گفت: آیا مسئله دارو و گرانی آن اینقدر ارزش ندارد که یک روز ک امل وقت خود را به آن اختصاص دهید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌این مجلس با تمام توان به دنبال تقویت نظام است بنابراین از این فرصت به خوبی استفاده کنید.

 مردم باید بدانند پشت درهای بسته چه تصمیماتی اتخاذ می‌شود

نماینده مردم اراک در مجلس در موافقت با طرح شفافیت گفت: با اجرای شفافیت هیچکس متضرر نشده و مردم باید مطلع باشند در جلساتی که پشت درب های بسته برگزار می شود، چه تصمیمی گرفته شده و موافقان و مخالفان آنها چه کسانی هستند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه 11 اردیبهشت) مجلس در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع شفافیت مطالبه مردم بوده، باید یکبار برای همیشه برای همه قوا حل شود.

وی افزود: با اجرای شفافیت هیچکس متضرر نشده و مردم باید مطلع باشند در جلساتی که پشت درب های بسته برگزار می شود، چه تصمیمی گرفته شده و موافقان و مخالفان آنها چه کسانی هستند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه مردم نامحرم نبوده و باید از تصمیمات آگاه باشند، بیان کرد: برخی از مسائل طبقه بندی شده و محرمانه باید محفوظ بماند، اما سایر مسائل باید برای مردم شفاف شود؛ به عنوان مثال بودجه سال جاری حتی نمایندگان نیز از جزئیات دوسوم بودجه اطلاعی ندارند و همچنین در رابطه با موضوع ارز ترجیحی نیز حتی نمایندگان اگر از وزرا سوال نکنند، اطلاعات کافی نخواهند داشت.

آصفری با تاکید بر اینکه مردم باید از قوانینی که قرار است آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد، آگاه باشند، افزود: ماده اول طرح مذکور مربوط به شفافیت در حوزه مجلس است تا آرای موافق و مخالف نمایندگان، تصمیمات دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و همه مجموعه ها و همچنین اموال و دارایی های مجلس و نمایندگان برای مردم شفاف شود، لذا مجلس ابتدا برای خود تصمیم گرفته و سپس برای سایر دستگاه ها این کار را شروع کرده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از نحوه هزینه کرد سود شرکت ها در اتاق های بازرگانی مورد تصمیم گیری قرار می گیرد و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که این مبالغ در کجا هزینه می شود. همانطور که ما هفته گذشته تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی را تصویب کردیم، چرا که از جزئیات تصمیمات و هزینه ها اطلاع نداشتیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه مجلس طبق قانون اساسی در همه شئونات می تواند دخالت کرده و قانونگذاری کند، تصریح کرد: مردم باید از آرای صادره در مجامع قضایی مطلع شوند. همچنین در رابطه با مذاکراتی که در سفرهای خارجی مسئولان صورت می گیرد، باید مردم به ویژه تجار اطلاعات کافی داشته باشند و همچنین در رابطه با تصمیم گیری های حوزه کشاورزی مردم به ویژه کشاورزان باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا برای آینده شغلی خود تصمیم مناسبی بگیرند.

 کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (11 اردیبهشت) مجلس در روند بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها، موافقت کردند.

طبق طرح مجلس کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری؛ از جمله هیات وزیران و کلیه کمیسیون ها و کارگروه های متشکله مرکب از وزراء یا مدیران دستگاه های دولتی و کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکت های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک ها و مؤسسات اعتباری دولتی، و همچنین دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت کنند،

کد خبر: 1138835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =