چرا سازمان تعزیرات حکومتی در قبال گرانی‌ها پاسخگو نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی در بازار گفت: سازمان تعزیرات حکومتی امروز کجاست، چه می‌کند و چرا در مورد نظارت بر بازار پاسخگو نیست.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه معیشت و گشایش در سفره مردم واقعاً تلاش می‌کند، اظهار کرد: مجلس هیچ مصوبه‌ای نداشته که سبب گرانی قیمت کالاهای اساسی شود، سیاست‌های ارز ترجیحی دولت هم در رابطه با اقلام خوراکی مانند گندم، نهاده‌های دامی و دارو اجرا نشده و طبق گفته مسئولان اجرایی یارانه این بخش‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: گرانی اجناس با این سرعت امری طبیعی نیست و معتقدم اتفاقاتی در کشور می‌افتد که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید به آن ورود کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی احتکار و ضدانقلابی که از خارج خط می‌گیرد را دو عامل اصلی گرانی در کشور معرفی و تصریح کرد: برخی معاندان و بدخواهان در بدنه دولت و وزارتخانه‌ها حتی در مسئولیت‌های کلیدی حضور دارند که در کنترل بازار سهل انگاری می‌کنند که دستگاه‌های امنیتی باید اینها را شناسایی کند و ریشه آنان را بخشکاند.

بیشتر بخوانید:

قانون مالیات بر خانه های خالی حتی یک ریال برای دولت درآمدزایی نکرده است

پاک فطرت با تأکید براینکه ایران کشوری نیست که با این سرعت ارزش پول ملی خودش را از دست بدهد، بیان کرد: به استناد سخنان وزیر نفت، رئیس جمهور و معاون اول از نیمه سال گذشته درآمدهای خوبی در کشور داشته‌ایم و نفت را خوب می‌فروشیم. پول‌های بلوکه شده هم که یکی پس از دیگری وارد کشور می‌شود، بنابراین افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم دلیلی ندارد.

این وکیل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند سرمایه اجتماعی دولت را خدشه دار کنند، اظهار کرد: معتقدم ناکارآمدی‌ به نفوذ نااهلان در وزارتخانه‌ها باز می‌گردد. متأسفانه تورم در کشورهایی که در حال جنگ هستند کمتر از کشور ما است و این طبیعی نیست.

می‌خواهند سرمایه اجتماعی دولت را خدشه دار کنند

وی با بیان اینکه باید مشخص شود سازمان تعزیرات حکومتی امروز کجاست، چه می‌کند و چرا در مورد نظارت بر بازار پاسخگو نیست، گفت: جریمه‌هایی که برای احتکار کالاهای اساسی مطرح است، بسیار ناچیز بوده و جوابگو نیست.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی از دستگاه قضا خواست تا به نحوه نظارت بر بازار ورود کند و اظهار کرد: از دولت هم می‌خواهیم برای کارآمد شدن جریمه‌ها لایحه به مجلس بیاورد. باید برای محتکران کالاهای اساسی تنبیه‌های سخت و بازدارنده گذاشته شود.

پاک فطرت با بیان اینکه سرعت گسترش فقر در کشور در آینده مشکلات فراوانی را پیش روی دولت قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: نظام سلطه دنبال این است که مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین کند و مردم امروز به دلیل مباحث معیشتی، دارو و درمان در تنگنا هستند. بنابراین دولت و مجلس باید روی این موضوع تمرکز کنند و طرح‌ها و لوایح قوی‌تری را برای گشایش در زندگی مردم مصوب کنند و پای اجرای آن بایستند.

کد خبر: 1138853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سپیده کرج IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      سلام چرا ماکارونی که قیمت مصرف کننده روش ۱۱۲۰۰ درج شده ۳۲۰۰۰ تومان فروخته میشه منطقه پیک کرج اکثرا گرانفروشی میکنند یا ماکارونی وروغن نمیفروشن