دولت اجازه ندهد دهک‌های پایین جامعه در تنگنای معیشتی قرار گیرند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حذف ارز ترجیحی در اختیار دولت قرار داد، اما دولت نباید اجازه دهد اقشار و دهک‌های پایین جامعه در تنگنای معیشتی قرار گیرند.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در تصویب حذف ارز ترجیحی بر این مسئله تأکید کرد که قیمت‌ کالاهای مصرفی طبق شهریور 1400 باشد و افزایش پیدا نکند و اکنون دولت باید در زمینه گرانی اقلام معیشتی مردم به خصوص در بحث دارو پاسخگو باشد.

وی افزود: تصمیم‌گیری درباره حذف ارز ترجیحی در اختیار دولت است تا هر جا لازم بداند این سیاست را انجام دهد. اما نباید به اقشار و دهک‌های پایین جامعه فشار وارد شود و در تنگنای معیشتی قرار گیرند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس اقدامات خوبی برای مانع زدایی از تولید و کاهش دغدغه معیشتی مردم مصوب کرده که یکی از آنها تسهیل دریافت کالاهای اساسی برای مردم و برخورد قاطع با محتکران است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بازار محصولات پروتئینی در بازار چگونه است؟

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس تلاش زیادی برای ایفای نقش نظارتی خود داشته، هرچند نتیجه این تلاش‌ها برای مردم ملموس نبوده است.

همچنین لطف الله سیاهکلی در اعتراض به افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی در بازار به ایسکا نیوز گفت: برنامه‌های وزارت صمت برای مجلس قانع کننده نیست. این وزارتخانه بسیار گسترده است و بیش از 40 درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه مدیریت می‌شود و معتقدم این مدیریت بسیار ضعیف است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت‌ کالاهای اساسی بسیار بالا رفته و مواد غذایی از جمله برنج بسیار گران شده است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید وظیفه قانونی خودش را انجام دهد، اینکه از وزرا در مجلس سؤال نمی‌کنیم دفاع از دولت نیست. برعکس معتقدم  این به ضرر دولت است؛ هرقدر مجلس وظیفه قانونی و نظارتی خود را درست انجام دهد دولت‌ها قوی و خدوم‌تر می‌شوند.

سیاهکلی با اشاره به اثر حذف ارز ترجیحی بر بازار کالاهای اساسی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی زمان بررسی بودجه و حذف ارز ترجیحی برای دولت قیدی گذاشت که قیمت‌ها معادل تابستان سال 1400 باقی بماند. بنابراین اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند، دولت حق حذف ارز ترجیحی را ندارد.

کد خبر: 1138855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =