مناطق دیدنی و گردشگری روستای زیبای درکش

روستای درکش از زیبا ترین روستاهای استان خراسان شمالی دارای طبیعت بکر و بی نظیری است که همه ساله گردشگران زیادی را از دور و اطراف به خود جذب می کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، روستا گردی علاقه بسیاری از گردشگران می باشد اگر شما از آن دسته از گردشگران علاقمند روستاگردی هستید به جرات می توان گفت روستای درکش می تواند همان روستای آرمانی و رویایی شما باشد روستایی که با جذابیت های بی بدیلش به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران شناخته شده است. این روستای بی نظیر جاذبه های طبیعی و گیاهان دارویی بسیار بی نظیری دارد اگر مشتاق به آشنایی با این روستای شگفت انگیز هستید.

بیشتر بخوانید:

زیباترین مکان‌ها برای سفر در اردیبهشت‌ماه

علت نام گذاری روستای درکش

ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۰۴۰ متر می باشد و قرار گیری روستای درکش زیباترین روستا ایران در طول یک دره باعث شده این نام را به خود بگیرد.

محل قرار گیری روستای درکش

برای اینکه به این روستا دسترسی داشته باشید باید خود را ۳۰ کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و ۷۰ کیلومتری بجنورد ، مرکز استان خراسان شمالی برسانید. از جنوب این روستا به کوه های بلند ۲۴۵۵ متری و دره کنداب منتهی شده و رود خانه درکش از بین همه روستا که در دره قرار دارد عبور می کند.

گیاهان دارویی روستای درکش

هوای خنک این منطقه و موقعیت ییلاقی مخصوصا در فصل تابستان منجر شده که گردشگران بسیاری به منطقه سفر کنند البته این مزیت به خاطر گونه های متنوع حیات وحش ، باغهای فراوان میوه ، انواع گیاهان شفابخش و دارویی ، چشم اندازهای بکر و تپه های باستانی شامل حال این منطقه شده است.

در این روستا تا کنون ٣٨٠ نوع گیاه دارویی توسط گیاه شناسان معرفی شده که ٧٩ نوع آن از گونه ی نادر می باشد همچنین تنها جنگل بلوط شرق کشور که محل زندگی مرال (گوزن قرمز) متعلق به این روستا می باشد .

رویش گیاهان دارویی در فصل بهار همچون آویشن، کاکوتی و گون موجب می شود تا تعداد زیادی از افراد ساکن در این استان برای جمع آوری این گیاهان به کوه، تپه، جنگل و مراتع این منطقه سفر کنند.

حیات وحش روستای درکش

اگر شما از آن عده افرادی باشید که دوستدار حیوانات هستند پس این مژده را به شما می دهیم که این روستا همان جایی است که شما می خواهید چرا که در این روستا انواع حیوانات از جمله میش،قوچ، پلنگ ، گرگ ،خوک ،خرس و پرندگان شکاری ازجمله عقاب ،شاهین، کبک ،و کرکس زندگی می کنند.و مهیج تر اینکه این منطقه محل زندگی مرال (گوزن قرمز) با آن هیکل بزرگ می باشد طول سر و بدن این حیوان ١۶ تا٢۵٠سانتی متر ،دم آن ١٢ تا ١۵ سانتی متر ،ارتفاع این حیوان از زمین ١٢٠ تا ١۵٠ سانتی متر و وزن آن ١٠٠ تا ٢۵٠ کیلوگرم است.

شاخهای بلند با شاخکهای منظم باعث شده تا این حیوان شبگرد و اجتماعی به عنوان یک حیوان نادر و زیبا خودنمایی کند .شاخکهایی که در ابتدا مخملی شکل بوده و با گذشت زمان تا زمان جفت گیری ، به صورت استخوانی درمی آید.

اواخر اسفند ماه تا اوایل فروردین شاخهای این حیوان زیبا می افتد و زمان انتخاب جفت هم از اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه می باشد که در این مدت موهای کوتاه خاکستری رنگ این حیوان به زیباترین شکل یعنی قهوه ای تیره در می آید.

جاذبه های گردشگری روستای توریستی درکش

از جمله جاذبه های گردشگری که در این روستا مشهور هستند می توان به اثار تاریخی ارزشمندی از قبیل "قزلر قلعه" و سردابه هایی زیبا، سر چشمه های پر آب همچون آبشار کنگره زو ، ارتفاعات ، کوه های سر به فلک کشیده درختان جنگلی ، چشمه گلزار و چشمه سردار ، چشمه جنگلی ییلاق ، دره سرسبز کندریزو ، جنگل های فراوانش ، و در آخر مناطق ییلاقی کش گربه ، نرگسلو ، گولک ، تیغ بل با پوشش جنگلی سرسبز شان اشاره کرد.

روستای درکش، به عنوان یک روستای باستانی دارای آثار تاریخی فراوانی می باشد.برج تاریخی سبز علی خان قراچورلو و تپه های فراوان، تاریخی بودن این روستای باستانی را به رخ می کشد.جاذبه های طبیعی دیگر روستای درکش از جمله ، مراتع پهناور و سر سبز اطراف روستا ،کناره های رودخانه زومار و دره کندآب نیز بیانگر زیباییهای توصیف ناپذیر این روستا می باشند.

تفریحات روستای توریستی درکش

"ببرخان " تنها مکان تفریحی روستای زیبای درکش است که از طبیعت زیبا و غیرقابل توصیف برخوردار است .این مجتمع ،در حاشیه های کوه های سربه فلک کشیده و مه آلود قرارگرفته .و رودخانه ای که از پایین آن میگذرد با درختان جنگلی و بلند که منظره ای حیرت انگیز را به وجود آورده اند که انسان از وصف زیبایی آن عاجز است.

بهترین فصل سفر به روستای درکش

در تابستان، این روستای زیبا خنکای خاصی دارد که برای فرار از گرمای تابستان پیشنهاد می شود. وجود باغ های میوه، انواع گیاهان دارویی و شفابخش، گونه های مختلفی از حیات وحش جلوه ای خاص و بی مانند به این تفرجگاه بخشیده که هر ساله میزبان شمار زیادی از دوستداران طبیعت است. از ورزشهای بومی و محلی این روستا می توان به کشتی با چوخه اشاره کرد که اگر در فصل زیبای بهار به این روستا سفر کنید حتما تماشا گر این ورزش مفرح خواهید بود.

مسیر روستای درکش

اگر با این توصیفات علاقمند به سفر به این روستای زیبای کشورمان شدید پس مسیر این روستارا برایتان مشخص می کنیم .چنانچه ذکر شده برای رفتن ه درکش باید خودرا به ٣٠ کیلومتری شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه وسملقان و٧٠ کیلومتری بجنورد،مرکز استان خراسان شمالی برسانید .وبعد ازبجنورد به طرف آشخانه بروید وپس از عبور از روستای کلاته زمانصوفی،نرسیده به جوزک ،می توانید از جاده ای فرعی ،به روستای زیبای درکش بروید.امیدواریم که توانسته باشیم با این مطالب به نیازها و سوالات گردشگری شما پاسخ مناسب داده باشیم برایتان سفری دلچسب همراه با اتفاقات خوبی را آرزومندیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =