استمرار بورس بر کانال ۱۵۰۰/ بازار سرمایه صعودی می‌ماند؟

بازار بورس در هفته جاری تنها دو روز متوالی معاملات را به خود دید و به باور کارشناسان، روال متعادل خود را پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، تالار شیشه‌ای در هفته جاری تنها دو روز متوالی معاملات را به خود دید و در این دو روز، توانست کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را حفظ کند.

بیشتر بخوانید

بورس صعودی ماند / رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل

شاخص بورس در پایان معاملات روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، با رشد ۱۴۳۴.۵۴ هزار واحدی به ۱,۵۲۲,۴۸۴.۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۳۷۷.۰۱ واحدی به ۴۱۱,۶۸۹.۱۷ هزار واحد رسید.

شاخص کل روز یکشنبه هم، هم وزن با رشد ۴۲۴۵.۲۹ واحدی به یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید. هرچند که نوسانات بسیاری پیش پای شاخص کل قرار گرفت اما در نهایت کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد کماکان در اختیار شاخص کل ماند.

روز یکشنبه نمادهای شبریز، وتجارت، حکشتی، وبملت، وبصادر، شپنا، بوعلی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای فملی، نوری، فولاد، کگل و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس هم در این روز، با کاهش ۳۵ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۱۵ هزار و ۸۱۳ معامله بود.

اما خبر دیگری که در این دو روز معاملاتی تالار شیشه‌ای بیان شد، واریز پول به بورس بود. بر این اساس، صندوق توسعه ملی از توافقی که با بورس داشته خبرداد. طبق این موافقت، موانع واریز پول به صندوق تثبیت بازار رفع و به تازگی دو قسط با مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مساله دیگر موافقت با افزایش سرمایه ۴ شرکت بورسی بود. بر این اساس، سرمایه شرکت‌های برکت، فتوسا، قرن و زگلدشت افزایش پیدا خواهد کرد. برخی کارشناسان معتقدند که بورس در حال حاضر روال معتدل خود را پیدا کرده و به همین شکل ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 1138870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =