وقوع سیل در ۱۲ استان کشور/ فوت دو نفر بر اثر سیلاب

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۲ استان در شمال غرب و غرب کشور و دو استان سمنان و یزد به ویژه در بخش مرکزی بارندگی شدید درگیر طغیان رودخانه و سیلاب شدند که متاسفانه در این مدت ۲ نفر نیز فوت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی ولی‌پور اظهارداشت: شدت و حجم بارندگی در این مناطق به حدی بود که موجب جاری شدن سیلاب نقطه ای و بروز مشکلات برای شهروندان شده است، این ۲ نفر نیز  یک نفر در حریق در اثر رعد و برق و یک نفر نیز در شمیرانات تهران جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در در ۳۹ شهرستان، سه شهر، ۲۶ روستا و ۱۴ منطقه عشایری مشکلاتی در زمینه سیلاب و طغیان روخانه ها داشتند به همین منظور نجاتگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدارسانی در این مناطق حضور داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت به یک هزار نفر حادثه دیده خدمات امدادی ارایه شد، تصریح کرد: همچنین ۱۳۳ نفر در ۴۸ ساعت گذشته اسکان اضطراری و برای ۳۵ نفر عملیات نجات و انتقال به نقاط امن انجام شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: به خاطر طغیان رودخانه و سیلاب در این شهرها و مناطق نیز ۱۰۰ منزل مسکونی که آب وارد این واحدها شده بود که توسط نیروهای امدادی نیز کار تخلیه آب انجام شد. 

به گفته ولی‌پور، ۱۰۰ تیم متشکل از ۵۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در این عملیات های امدادی حضور داشتند و همچنان نیر نیروهای امدادی در حال آماده باش هستند و حتی مقادیری اقلام غذایی، بهداشتی و زیستی بین آسیب دیدگان توزیع شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم هموطنان با توجه به هشدارهای هواشناسی که ارایه می شود آسیب های ناشی از این حوادث جدی گرفته شود تا شاهد انی گونه حوادث نباشیم.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1138957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =