یمن: پیشرفتی در اجرای آتش‌بس، حاصل نشده است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز یکشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، تداوم محاصره این کشور برای هشتمین سال متوالی توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را محکوم کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از المشاط گزارش داد، ائتلاف متجاوز اقدامات جنایتکارانه‌ای انجام داده که منجر به افزایش هزینه حمل‌ونقل و قیمت مواد غذایی و دارویی شده است.

وی ادامه داد کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و با گذشت نیمی از مدت آتش‌بس در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

این مسئول یمنی با بیان اینکه برای احقاق حقوق قانونی، پایان بخشیدن به محاصره، توقف تجاوز و بازپس‌گیری آزادی و استقلال خود به تلاش ادامه خواهیم داد، تصریح کرد، کشورهای متجاوز و مزدورانشان، کنترل منابع نفتی و گازی یمن را در دست دارند و بیش از 129 میلیون بشکه نفت خام را غارت کرده‌اند.

المشاط با اشاره به غارت بیش از هفت میلیارد دلار از نفت یمن توسط ائتلاف، عملیاتهای استشهادی ملت فلسطین علیه دشمن اسرائیلی را تبریک گفت و تأکید کرد که جهاد و مبارزه مسلحانه، تنها راه آزادسازی فلسطین است.

وی با تأکید بر اینکه کمک یمن به مردم فلسطین، برآیند موضع اصولی، انسانی، سیاسی و مذهبی است، ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند در آزادسازی فلسطین، نقش عملی و کارآمدی ایفا کند.

این مقام یمنی ضمن درخواست از ملتهای اسلامی برای تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و کمک به مردم فلسطین، هر گونه عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم کرد.

المشاط با بیان اینکه سازش، هیچ سودی برای این کشورها و ملتهایشان ندارد، جز درد و پشیمانی بیشتر، در پایان به این کشورها توصیه کرد که در محاسبات خود بازبینی کنند و هر گونه روابط با دشمن صهیونیستی را قطع کنند.

در همین ارتباط، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء، نادیده گرفتن مهمترین بند آتش‌بس درباره مسائل بشردوستانه است، گفت: «لغو اولین پرواز به فرودگاه صنعاء در لحظات پایانی توسط ائتلاف [سعودی]، با هدف افزایش درد و رنج بیماران است».
انتهای پیام/.

کد خبر: 1138976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =