دکتر طهرانچی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرارسیدن روز معلم را به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان مدارس آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرارسیدن روز معلم را به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان مدارس آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) تبریک گفت. در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

بسمه تعالی
 با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم(ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریتند

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم مجاهد و استاد فرهیخته شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را گرامی می داریم  که از یاران اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) و ایدئولوگ برجسته انقلاب و نظام جمهوری اسلامی  به شمار می رفت و طی سال‌های مبارزه و تدریس در مدارس حوزوی و دانشگاهی، نقش برجسته‌ای در اندیشه‌ورزی و  تولید فکر و تقویت نظام تعلیم و تربیت داشت. 

روز معلم فرصت مناسبی به منظور  پاسداشت مقام شامخ قشر خدوم و نجیب جامعه است که کار و حرفه‌شان، همانند نقش گرانقدر انبیاء و رسولان الهی شناخته می‌‏شود و تعالی بالندگی فرزندان جامعه  به آنان وابسته است. 

بی‌شک راه و روش شهید مطهری سنگ بنا و فضای جدیدی در مفهوم تعلیم و تربیت و رشد جامعه ایجاد کرد که مهم‌ترین وجه آن تعقل، نظریه‌پردازی و پژوهش هدفمند بود و ثمره عمر بابرکت ایشان، تالیف آثار ارزشمندی است که همچنان به عنوان منبعی کارآمد برای رده‌های مختلف سنی قابل بهره‌برداری است. 

به واقع شهید مطهری به عنوان یک روحانی و استاد دانشگاه، نقش هدایتگری و روشنگری در جامعه و ارتباط‏‌گیری با قشر جوان را به خوبی ایفا کردند و این مزیت سبب شد که اثربخشی کلام و تفکر ایشان مورد توجه قرار گیرد. پرسشگری، کنکاش و ابهام‌زدایی از چالش های فکری و توجه به مباحث اخلاقی از جمله خصوصیات برجسته و منحصربه‌فرد شهید مطهری بود که با مسأله‌یابی و اتکا به خرد و عقل مستمد از وحی کوشید زمینه خروج جامعه از جمود، آشفتگی و انحراف فکری را فراهم کند و این ویژگی می تواند برای همه معلمان و استادان به الگویی راستین در حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

بی شک رسالت آموزش و پرورش، تربیت انسان های مسئولیت‌پذیر و متعهد به شکوفایی و سرافرازی مردمان  و زاد و بوم خویش است و آینده هر ملت در مسیر سعادت و تعالی و کسب پیشرفت و دانش، از این مسیر تضمین خواهد شد، اگر جایگاه و رسالت معلمان و استادان چنین تعریف شود که الگوی ذهن و یادگیری را در کنار نوآوری و تفکر به جوانان انتقال دهند، مطمئناً چنین رویکردی سبب تعالی، تحول و رشد جامعه خواهد شد. 

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان  یک نهاد فراگیر مردمی در حوزه آموزش های متوسطه و عالی  می‌کوشد براساس سند تحول و تعالی پنج ساله، مدارس آموزش های عمومی و مهارتی  و واحدهای دانشگاهی را متناسب با ویژگی‌های زیست بوم هر منطقه به‌روز و کارآمد کند و امر تعلیم و تربیت را با پرورش استعدادها، آموزش خلاقانه و تقویت مفهوم نوآوری در این بستر، به یک شبکه یکپارچه علمی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل کند که مسأله‌محور و پاسخگو به نیازهای مختلف جامعه باشد.

مسلماً در این مسیر تحول، نیازمند تعهد عمومی به سند تحول، تعهد به رسالت تبیین و پذیرش تبادل نظر نخبگان و ذینفعان در روش‌های پیاده‌سازی سند خواهیم بود تا به عنوان یک کنشگر فعال در محیط اجتماعی، اقتصادی و فناوری الهام بخش باشیم. 

اجرای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با نگاهی حل مسأله‌ و با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به منزله خطوط راهنمای اصلی تعیین‌شده توسط رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای تلقی می شود، در به تصویر کشیدن نقش دانشگاه در جامعه برای امیدآفرینی است.

البته برای نیل به چنین هدفی، تلاش می شود ارتقای منزلت و معیشت اعضای خدوم هیات علمی، معلمان و سایر همکاران پیگیری شود و امید است در آینده نزدیک بستر مناسبی برای بهبود وضع موجود ایجاد شود.

در پایان، ضمن فرارسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات، روز معلم را به همه همکاران ارجمند، معلمان و استادان فرهیخته و دلسوز، به‌ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان خدوم مدارس آموزش‌های عمومی و مهارتی تبریک می‌گویم و از خداوند منان می‌خواهم ما را در مسیر خدمتگزاری به کشور عزیزمان بیش از پیش یاری کند.

محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1138990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =