محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکان انتخاب ۱۰۰ رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری فرد با اشاره به محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری اظهار کرد: بر اساس تصمیم آخرین نشست شورای پزشکی و تخصصی با حضور تمام روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور، محدودیت انتخاب رشته توسط داوطلبان برداشته شد.

وی گفت: همانطور که در دفترچه چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری آمده به جهت تسهیل انتخاب رشته بر اساس نمرات، ضرایب دروس حذف و هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقه، صد رشته را انتخاب کند.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در راستای تامین متخصص در تمام نقاط کشور خصوصاً استان‌های کم برخوردار، در سال جاری پس از چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برای اولین بار در کشور، پذیرش دستیار تخصصی بومی در رشته‌های مورد نیاز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم داشت.

وی افزود: یعنی ضمن تفویض اختیار به دانشگاه‌ها در چهارچوب مشخص برای جذب دستیار بومی منطقه در رشته‌های مورد نیاز، این امکان فراهم خواهد شد که متقاضیان بومی در یک استان پس از طی رقابت علمی و عملی در همان استان، وارد رشته‌های تخصصی شده و پس از پایان دوره، به تعهدات و خدمات خود در همان منطقه به عنوان متخصص ادامه دهند.

باقری فرد گفت: به عبارت دیگر امسال به غیر از پذیرش از طریق آزمون ملی دستیاری، انشاالله پذیرش دستیار تخصصی بومی توسط بسیاری از دانشگاه‌های کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      سورپرایز!!!!!! گل بود و به سبزه نیز اراسته شد. وزارتی که با بی اعتنایی کامل به رای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره ۴۹ ، با قلدری و قانون گریزی سعی در برگزاری اون داره الان هم با تصمیمی کاملا دل به خواهی، من در آوردی، غیر تخصصی و به شدت مخرب کاری کرده که من به شخصه از وزارت بهداشت و درمان کشور خودم به شدت ترس و واهمه داشته باشم. این قانون اخیر و زمان اعلام اون و نحوه اعلامش(ملاک ما برای آزمون دفترچه ثبت نام به صورت کتبی هست که در اون ضرایب مثل سالهای قبل و به حق موجود بود) نه تنها تمام برنامه ریزی های داوطلبین برای نحوه درس خوندنشون رو یه تنه با خاک یکسان میکنه، بلکه مفهوم ارزش سنجی درست رو (مفهومی برابر با شایسته سالاری در کشور) رو هم مثل علف هرز ریشه کن میکنه!!! و نکته مهم احتمالا خیلی از داوطلبین از این تصمیم تا زمان برگزاری آزمون با خبر هم نشوند!!!!!!!! بدعت گذاری وزارت بهداشت امسال غوغا به پا کرده، دروس عملی قانون گریزی و متدهای اون رو به نمایش گذاشته: ۱.بدعت «سعی در فرار از محکومیت قطعی با تغییر آیین نامه های بالا دستی بعد از صدور رای