حل مشکلات دانشجویان علوم پزشکی باتشکیل انجمن صنفی/ ۸۰ درصد مقالات دانشجویی کپی هستند

دبیر تشکل صنفی دانشجویی آرمان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات دانشجویان علوم پزشکی در زمینه اخذ خوابگاه، نمره دهی بدون اغماض و ... به دلیل عدم فعالیت انجمن صنفی است، گفت: مسئولان دانشگاه نباید فقط به چاپ مقاله توجه کنند، ۸۰ درصد مقالات دانشجویی کپی و خریداری شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای ارتقای وضعیت آموزش در دانشگاه ها باید نیازهای دیگر افراد را مورد بررسی قرار داد تا بتوان تصمیمات مناسب برای ارتقای سیستم آموزش کشور اتخاذ کرد. علی اسماعیلی، دبیر کل  تشکل صنفی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه شورای صنفی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد،  گفت: هم اکنون برای دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی خوابگاه‌های دانشجویی در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد اجاره‌ای اخذ شده و نتیجه این اقدام باعث شده  تا دو ونیم برابر قیمت عادی هزینه به دانشجویان تحمیل شود. در این وضعیت دانشجویان رشته های پرستاری و پزشکی و به ویژه علوم پایه باید یک  و نیم تا دو  و نیم برابر اجاره بها پرداخت کنند.

وی افزود: دانشجویان پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی کلاس‌های پراکنده دارند. آنها برای برخی از کلاس‌ها باید به دانشگاه علوم تحقیقات مراجعه کرده یا به دیگر دانشگاه‌ها بروند. این در حالی است که بخش قابل توجهی از این جمعیت را زنان تشکیل داده و عدم هماهنگی مکانی کلاس‌ها و دیگر مشکل دانشجویان بالینی عدم ثبات و نظارت بر فعالیت‌ها را به دنبال دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه روند اخذ نمره به این دانشجویان سلیقه ای اعمال می شود، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده دانشجویان بالینی خواستار ادغام کلاس‌ها هستند. این در حالی است که برخی از کلاس‌های در واحد علوم تحقیقات برگزار می‌شود البته فضا دانشگاه  از سازه جدید برخوردار و  دسترسی برای دانشجویان با مشقت همراه است.

دبیر کل  تشکل صنفی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: عدم وجود ساختار صنفی  باعث بروز مشکلات عدیده شده است. این در حالی است که بر اساس مذاکرات با مدیران و مسئولان دانشگاه  در بروز مشکلات همگان به نارسایی‌های موجود اذعان دارند،  اما در عمل وظایف را به دیگری محول می‌کنند.در برخی از مواقع نمره‌دهی به دانشجویان سلیقه‌ای است و همین مقوله باعث تحقیر شدن دانشجو می‌شود.

نسبت مقالات دانشجویی ایران  با فعالیت ها هماهنگ نیست

دبیر کل  تشکل صنفی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان دانشگاه نباید فقط به چاپ مقاله توجه کنند، بلکه ۸۰ درصد مقالات دانشجویی کپی و خریداری شده هستند. از سوی دیگر باید ساز و کار داشت تا دانشجوی بالینی امکان نوشتن پروپوزال‌های بی کیفیت را نداشته باشد. برای مثال برخی از دانشجویان در طی ۶ سال برای یک مقاله ۵۰ نمونه یافتند! این مقوله به هیچ عنوان صحیح نیست. نسبت مقالات دانشجویی ایران با فعالیت‌ها هماهنگ نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =