نبرد غول های فوتبال ایران در راند 25 لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال ایران به حساس ترین بازی های خود رسیده است و در هفته 25 لیگ برتر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان شاگردان مجیدی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ دو تیم آبی و زرد پوش ایران سال های سال با هم پیکار کرده اند و این دیدار به نوعی نبرد دو غول فوتبال ایران تلقی می شود.

استقلال بدون شکست به سوی قهرمانی

آبی پوشان تهران در این دوره از مسابقات لیگ برتر یکی از بهترین نتایج همه تیم های حاضر در لیگ برتر را بدست آورده است و در 24 هفته شکستی را تجربه نکرده است و امیدوار است با کسب نتیجه دلخواه در اصفهان روند خوب خود را ادامه دهد.

شاگردان مجیدی در این دوره از لیگ برتر موفق شدند گام به گام رو به جلو حرکت کنند و تیم صدر نشین لیگ برتر باشند، در 24 بازی گذشته آبی ها 16 برد و 8 تساوی کسب کردند، 33 گل زده و تنها 8 گل خورده حاصل تلاش استقلالی ها بوده است آن ها با تفاضل + 25 و امتیاز 56 صدر نشین هستند.

سپاهان

شاگردان نویدکیا در این دوره از رقابت های لیگ برتر کار خود را با قدرت آغاز کردند و همه فکر می کردند این تیم بتواند در لیگ برتر باز هم نتایج درخشانی کسب کند، سپاهانی ها در دیدارهای آغازین فصل سه برد پیاپی کسب کردند و تا هفته دهم تنها دو باخت در کارنامه آن ها دیده می شد.

از هفته دهم به تا بیستم طلائی پوشان اصفهان تنها سه برد کسب بدست آوردند و سه باخت و چهار تساوی بدست آوردند تا به نوعی خود را از صدر جدول دور شده ببیند و رده سوم را به تسخیر خورد درآورند.

سپاهانی ها با انجام 24 بازی موفق شدند 13 برد، 6 تساوی و پنج باخت را در کارنامه خود داشته باشد، 35 گل زده و 15 گل خورده و تفاضل +20 در رده سوم لیگ 16 تیمی ایران حضور داشته باشد.

تقابل های استقلال و سپاهان

پس از دیدار سرخآبی های پایتخت می توان دیدار استقلال و سپاهان را به عنوان مهم ترین و حساس ترین دیدار ایران قلمداد کرد، یکی از پر تکرار ترین دیدار های لیگ برتر دیدار این دو تیم بوده است.

استقلال و سپاهان تاکنون در رقابت های لیگ برتر 41 بار به مصاف هم رفته اند که 16 برد سهم استقلالی ها، 13 برد سهم سپاهان و 12 دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است، مجموع گل های استقلال در رقابت با سپاهان 53 گل بوده است و سپاهان نیز موفق شده است در همه این دیدار ها 50 گل وارد دروازه استقلال کند.

پنج دیدارآخر استقلال در لیگ برتر

آبی ها در پنج دیدار آخر خود در لیگ برتر دو برد و سه تساوی کسب کرده است، نساجی، گل گهر، صنعت نفت، پیروزی و پیکان حریفان استقلال در لیگ برتر بوده اند.

استقلالی با دو تیم نساجی و پیکان به تساوی بدون گل دست پیدا کرده است و در دربی سرخ آبی ها به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند و دو تیم گل گهر و صنعت نفت را با یک گل اختلاف شکست دادند.

پنج دیدارآخر سپاهان در لیگ برتر

طلایی پوشان اصفهان در پنج دیدار آخر خود در لیگ برتر دو تساوی و سه برد کسب کردند، تراکتور، فجر سپاسی، نساجی، گل گهر و نفت آبادان جریفان سپاهان در این دیدار ها بوده اند.

شاگردان نوید کیا فجر، نساجی و نفت آبادان را با نتابج پر گل شکست دادند و با دو تیم تراکتور و گل گهر به تساوی رضایت دادند.

بازیکنان استقلال در سپاهان

دو تیم بزرگ ایران در تاریخ لیگ برتر بازیکنان مشترک زیادی را داشته اند که سابقه بازی در تیم مقابل را در کارنامه داشته اند در بین بازیکنان کنونی سپاهان رشید مظاهری، امید نورافکن، مسعود ریگی و سجاد شهباززاده سابقه حضور در استقلال را در کارنامه خود دارند .

حضور این بازیکنان در سپاهان می تواند انگیزه آن ها را برای مقابله با استقلال چند برابر می کند و استقلالی ها باید برای کنترل این بازیکنان تلاش کنند.

بازیکنان سپاهان در استقلال

در طرف مقابل نیز بازیکنانی از تیم استقلال هستند که سابقه حضور در سپاهان را در کارنامه خود دارند، عارف غلامی، وریا غفوری دو بازیکن استقلال هستند که در سپاهان بازی کرده اند.

وریا غفوری کاپیتان کنونی آبی ها از تیر 93 تا تیر 95 به مدت دو فصل در سپاهان حضور داشته است و در این تیم 51 بازی در لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است که موفق به زدن 4 گل نیز شده است.

عارف غلامی نیز دو فصل در سپاهان بازی کرده است که در مجموع 34 بازی برای این تیم به میدان رفته است و موفق به زدن گلی برای آن تیم نشده است.

تیم داوری 

قضاوت این دیدار حساس بر عهده موعود بنیادی فر داور 36 ساله و اهل چهارمحال و بختیاری خواهد بود، این داور سابقه قضاوت برای استقلال را در کارنامه دارد دربی 90 به عنوان داور حضور داشته است و در دربی 86 به عنوان کمک داور همراه علیرضا فغانی بوده است.

استقلالی ها به شدت به قضاوت این داور حساسیت دارند و این داور را می توان از بدترین گرینه ها برای قضاوت این دیدار حساس بر شمرد، علی میرزابیگی، فرهاد مروجی و عباس راکی کمک های این داور در دیدار چهارشنبه دو تیم خواهد بود، ناظر این دیدار علیرضا یزدانی خواهد بود.

مهرداد یاراحمدی

کد خبر: 1139101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =