بازگشت رونق به بازار طلا و سکه بعد از ماه رمضان

طی چند مدت اخیر شاهد نوسانات کاهشی و افزایشی در بازار طلا و سکه بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که قیمت سکه امامی در مرز کانال ١٢ و ١٣ میلیون تومان رفت و برگشت بسیاری را تجربه کرد و قیمت انواع سکه به‌دنبال نوسانات بازار آزاد دلار و نرخ اونس در بازار جهانی گاهی صعود و گاهی نیز نزول قیمت را ثبت کرد. همچنین این فلز گران‌بها در ماه رمضان با کاهش قیمت همراه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عبدالله محمدولی، کارشناس بازار در رابطه با پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه بعد از ماه رمضان گفت: طی چند مدت اخیر تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی شاهد نوساناتی در بازار طلا و سکه بوده‌ایم. در حال حاضر روند بازار مثل گذشته حالت التهابی ندارد و توام با هیجانات روزانه نیست. سیاست‌ها بر این است که از این روندهای غیرمعقول و غیرکارشناسی در بازار جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید

قیمت سکه ارزان شد

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران افزود: اقتصاد ایران، بیمار است و بیش از آنکه متکی بر شاخص‌هایی مانند اشتغال و صادرات و... باشد، وابسته به اخبار سیاسی است.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: از سوی دیگر نیز پیش بینی می‌شود روند کاهشی که اونس جهانی طی چند مدت اخیر تجربه می‌کرد، متوقف و روند ملایم افزایشی را در پی داشته باشد؛ بنابراین به‌دنبال این شرایط و همچنین ضمن افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌ها و جشن‌ها پس از ماه مبارک رمضان، افزایش قیمت‌ انواع سکه و بازگشت رونق به بازار طلا و سکه را شاهد خواهیم بود.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر: 1139154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =