روزنامه‌نگار روس: یک موشک روسیه برای بریتانیا کافی است!

یک روزنامه نگار روس در برنامه‌ای تلویزیونی در واکنش به تهدیدات اخیر انگلیس گفت که بریتانیا جزیره کوچکی بوده که یک موشک سارمات روسیه برای غرق کردن آن تا ابد کافی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دیمیتری کیسیلوف» روزنامه نگار روس روز سه‌شنبه در برنامه‌ای تلویزیونی به تهدیدات اخیر انگلیس علیه روسیه واکنش نشان داد و گفت که روسیه می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.

بیشتر بخوانید

فرمان پوتین برای تحریم اقتصادی غرب

وی که طی برنامه‌ای در شبکه اول روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «اژدر (هسته‌ای) پوسیدون که روسیه اخیرا از آن رونمایی کرده می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند».

کیسیلوف که این سخنان را در واکنش به تهدیدهای اخیر انگلیس علیه روسیه مطرح می‌کرد، گفت:‌«چرا روسیه بزرگ را با تسلیحات هسته‌ایشان تهدید می‌کنند این در حالی است که آنها فقط یک جزیره کوچک هستند و می‌توان بریتانیا را با تسلیحات هسته‌ای روسیه نابود کرد».

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: «انگلیس جزیره بسیار کوچکی است که یک موشک از نوع "سارمات" برای غرق کردن آن تا ابد کافی است». کیسیلوف اضافه کرد: «موشک سارمات قدرتمندترین موشک در جهان بوده و یک موشک آن برای نابود کردن منطقه‌ای به اندازه ایالت تگزاس یا بریتانیا کافی است».

«جیمز هیپی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس چند روز پیش گفته بود در صورتی که اوکراین به اهدافی در خاک روسیه با استفاده از تسلیحات انگلیسی حمله کند، این حمله را منصفانه در نظر می‌گیرد. بر اساس گزارش‌ها، موشک سارمات روسیه قادر به حمل ۱۰ یا بیشتر کلاهک اتمی است و می‌تواند اهدافی را هزاران مایل دورتر در ایالات متحده یا اروپا هدف قرار دهد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اولین پرتاب سامانه موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات با موفقیت انجام شد. این موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی بیشتر نسبت به وایوودا را دارد، از توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی برخوردار است.

منبع: فارس

کد خبر: 1139165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =