چهارشنبه سرنوشت ساز لیگ

تمام آلمان برای شکست متفقین تجهیز شده بود تا آتش بازی تیم ملی‌اش برابر آماتورهای اردوگاه اسرا به تماشا بنشیند. بازیکنان تیم متفقین تونل را که برگشتند، هم قسم شدند و به قول سیلوستر مثل یک شیر نیمه دوم را برای آلمانی‌ها جهنم و دروازه بهشت را با تماشاگران فاتحانه گشودند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ داستان لیگ بیست و یکم بی‌شباهت به اتفاقات فیلم سینمایی فرار به سوی پیروزی نیست، جایی که بسیاری از لیگ‌نشینان برای پایین کشیدن آبی پوشان از صدر، انگیزه‌های فراوانی داشته و اگر دو تیم پرسپولیس و سپاهان را رقیبان اصلی استقلال در مسیر قهرمانی بدانیم و اگر برنامه شش بازی آنان را ملاحظه کنیم، به حساسیت ویژه بازی چهارشنبه استقلال با سپاهان پی خواهیم برد.

با این پیش فرض که برد استقلال مقابل سپاهان، طلایی پوشان اصفهان را کاملا از قهرمانی دور خواهد کرد، باید به شرایط این تیم در آستانه این بازی نگاه ویژه‌ای بیندازیم. سپاهان با وجود داشتن بازیکنان توانمند، نه تنها نتوانست از گروه مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند که بدترین خط دفاعی را در این مسابقات از آن خود کرد. نکته‌ای که نشان از ضعف مفرط این تیم در منطقه ای دارد که تبدیل به پاشنه آشیل آنان شده و باید به روحیه پایین رشید مظاهری و عدم آمادگی کریستوفر کنت گلر دوم سپاهان نیز اشاره کرده و نتیجه بگیریم که آبی پوشان چنانچه بتوانند خط هافبک اصفهانی‌ها را کنترل کنند و فرصت‌های بدست آمده را هدر ندهند، با برد پر گل به تهران بازخواهند گشت.

در این بین نباید به هیچ عنوان از انگیزه بازیکنانی چون شهباززاده، ریگی و نورافکن گذشته و بازیکنانی چون مقانلو، حسینی، رفیعی و جهانی را دست کم گرفت. در کل مجموعه سپاهان جدا از نتایجی که در آسیا گرفته‌اند و فارغ از چند باختی که آنان را از کورس قهرمانی خارج کرده است، مجموعه‌ای نسبتا کامل بوده و محرم نوید کیا به هیچ عنوان نمی‌خواهد باخت به استقلال را ضمیمه ناکامی آسیا کند.

از طرفی تیم فرهاد مجیدی نیز نقاط ضعف و قوت بسیاری داشته که هم نگرانی و هم امیدواری را نزد هواداران تیم زنده کرده است. آبی پوشان در خط دفاع علیرغم اتفاقات ناخواسته‌ای که رقم خورده است و حتی در غیاب سیلوای برزیلی به هیچ خط حمله‌ای باج نداده و حضور سید حسین حسینی در درون دروازه، اطمینان بیشتری به این خط داده است. شاگردان فرهاد مجیدی اگر جنگ‌های میانه میدان را به نفع خود به پایان برسانند و اسیر جوسازی‌های موسوم که شاید از جانب تعدادی از بازیکنان زردپوش اتفاق بیفتاد نشوند، قادر خواهند بود منطقه قدرت سپاهانی ها را از کار انداخته و توپ‌هایی که در هجده قدم آنان ارسال خواهد شد می‌تواند با فرصت طلبی یامگا، ژستد، مطهری و حتی حسین زاده نتیجه را به نفع استقلال رقم بزند.

چهارشنبه سرنوشت استقلال وحتی لیگ حساسیتی ویژه داشته که اگر با بازی جوانمردانه دو تیم و قضاوت کم نقص داوران همراه گردد، بی گمان تبدیل به زیباترین بازی فصول اخیر خواهد شد و در این بین استقلال را به قهرمانی نزدیک‌تر خواهد کرد.

حسن صانعی پور

کد خبر: 1139167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =