گام بلند دانشگاه آزاد در کشف استعدادهای برتر هوش مصنوعی/ مهم‌ترین رویداد رباتیک کشور در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

معاون علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۲۲ با هدف ارائه توانمندی‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در شاخه رباتیک خبر داد و گفت: در حقیقت این مسابقات یکی از مهم‌ترین رویدادهای رباتیک کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوود ثمری معاون علم و فناوری این واحد دانشگاهی گفت: برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی قطعا بزرگترین رویداد سال‌جاری در این دانشگاه خواهد بود و واحد علوم و تحقیقات با برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به پیشواز رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی می‌رود.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران۲۰۲۲ (IranOpen RoboCup) در واحد علوم و تحقیقات، گفت: برگزاری مسابقات ربوکاپ با حضور بیش از 135 تیم دانش‌آموزی و دانشجویی، بستری برای آغاز بزرگترین رویداد دانشگاه آزاد اسلامی است.
معاون علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات در رابطه با اهمیت این مسابقه ادامه داد: این مسابقات با هدف ارایه توانمندی‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در یکی از شاخه‌های مهم هوش مصنوعی یعنی رباتیک است. در حقیقت این مسابقات یکی از مهم‌ترین رویدادهای رباتیک کشور محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: امید است، شاهد حضور جدی برگزیدگان شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی باشیم و به تبع آن توانمندی‌های بیشتری در حوزه رباتیک به نمایش گذاشته شود.
ثمری، با بیان اینکه در سال‌های اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی به طب رباتیک کشور تبدیل شده است، افزود: حضور در رویداد ملی گام دوم، بیش از پیش در شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در علوم رباتیک و هوش مصنوعی درکشور کمک خواهد کرد.
به گفته معاون علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات، مسابقات ملی ربوکاپ با هدف توانمندسازی نیروهای جوان و دانشجویان علاقه مند به علم رباتیک در تاریخ های ۱۴  الی ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در واحد علوم و تحقیقات با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و انجمن ملی ربوکاپ ایران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1139179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =