اولین روز بدون کرونا در دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای اولین بار بعد از انجام نخستین آزمایش تخصصی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یعنی از 7 اسفند ماه 1398 تاکنون، نخستین روز بدون نمونه مثبت کرونا در آزمایشگاه های این دانشگاه ثبت شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حبیب غزنوی اظهار کرد: برای اولین بار بعد از انجام نخستین آزمایش تخصصی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یعنی از 7 اسفند ماه 1398  تاکنون، نخستین روز بدون نمونه مثبت کرونا در آزمایشگاه های این دانشگاه ثبت شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجود دریافت و بررسی 48 نمونه مشکوک در آزمایشگاه های کرونای دانشگاه، خوشبختانه هیچ کدام از این 48 نمونه از نظر کووید-19مثبت نبود.

وی ادامه داد: با این وجود در 24 ساعت منتهی به صبح سه شنبه سیزدهم اردیبهشت  ماه 1401 تعداد 4 مورد جدید آزمایشگاهی توسط همکارانمان در سایر دانشگاه های علوم پزشکی استان شناسایی شدند و تعداد کل موارد مثبت آزمایشگاهی استان به 169 هزار و 583 نفر رسید.

این مسؤول بیان کرد: همچنین صبح امروز تعداد کل موارد بستری تنفسی در بیمارستان های استان 36 نفر بود که فقط 2 نفر از این عزیزان به کووید-19 مبتلا هستند و این وضعیت نیز در خلال 26 ماه اخیر بی سابقه است.

غزنوی گفت: خوشبختانه تعداد موارد فوت با نتیجه مثبت آزمایشگاهی هم در 24 ساعت گذشته معادل صفر بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند به جهت این شرایط نسبتا مناسب از تلاش های کادر بهداشت و درمان و سایر نهادهای مرتبط با سلامت و همچنین از هم استانی های مسئولیت شناسی که با تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مدافعان سلامت را یاری می دهند تشکر می کنیم.

وی گفت: با توجه به ماهیت مرموز ویروس کووید-19 و احتمال رویارویی جامعه با سوش های جدید، بهترین اقدام ممکن تکمیل فرایند واکسیناسیون بر علیه این بیماری است‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =