لیورپول، اولین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول و ویارئال در زمین ویارئال برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ در بازی برگشت ویارئال و لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا زردپوشان اسپانیایی در خانه بانتیجه ۳ بر ۲ به لیورپول باختند تا شاگردان کلوپ فینالیست شوند.

دیا و کوکلین دقایق ۳ و ۴۱ ویارئال را پیش انداختند تا همه چیز مساوی شود اما نیمه دوم فابینیو، دیاز و مانه گلزنی کردند تا شاگردان کلوپ برای سومین بار در ۵ فصل اخیر راهی فینال شوند.

  دیدار رفت با نتیجه ۲بر۰ به سود لیورپول به پایان رسید. 

لیورپول در مجموع با نتیجه ۵بر۲ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید تا اولین تیم راه یافته به فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد و منتظر نتیجه بازی بین رئال مادرید و منچستر سیتی که چهار شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود که بازی رفت با نتیجه ۴بر۳ به سود سیتی به پایان رسید. 

حمله روسیه به اوکراین  باعث شد یوفا با وجود بی‌میلی اولیه، میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ را از سن پترزبورگ بگیرد.

یوفا در بیانیه‌ای بعد از جنگ روسیه و اوکراین از پس گرفتن فینال از روسیه و واگذاری آن به پاریس فرانسه خبر داد.

"کمیته اجرایی یوفا تصمیم گرفته محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل۲۰۲۱-۲۰۲۲ را از سن پترزبورگ به استادو فرانس در سن دنیسِ پاریس منتقل کند. این بازی طبق تاریخ مقرر روز ۲۸ می ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. یوفا مراتب قدردانی خود از امانوئل مکرون، ریاست جمهوری فرانسه بابت تلاش‌هایش جهت انتقال میزبانی فینال به پاریس، قدردانی می‌کند."

بنابراین  چهار شنبه شب باید منتظر ماند که فینال بین دو تیم انگلیسی برگزار می‌شود یا لیورپول به مصاف رئال مادرید پرافتخارترین تیم اروپا در این بازی‌ها اروپا می رود که احتمالا لیورپول منتظر انتقام فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ است .مسابقه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۸–۲۰۱۷ برگزار شد و رئال مادرید با پیروزی۳بر۱ بر لیورپول توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

از نکات جالب آن بازی میزبانی کی یف اوکراین بود. لیورپول و سیتی در لیگ برتر انگلیس نیز با اختلاف ۱ امتیاز در پی قهرمانی لیگ برتر نیز هستند.

محسن بهره دار

کد خبر: 1139189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =