وزیر آموزش و پروش: معلمان در دو سال کرونا از زندگی‌شان گذشتند

نوری گفت: در آموزش حضوری، بچه‌ها از قرنطینه خارج شدند و رفتارهایی را بروز دادند که ناشی از تعاملات سرکوب شده بود اما باز معلمان تحمل کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید مطهری و بیش از ۴ هزار شهید معلم، اظهار کرد: معلمان در دوران دفاع مقدس بیشترین سهم را در اعزام دانش‌آموزان به جبهه‌های دفاع مقدس داشتند و نقش دانش‌آموزان در جبهه برجسته بود و ۳۶ هزار نفر از نوگلان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

بیشتر بخوانید

شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی متوقف نخواهند شد

وی افزود: مدرسه تلویزیونی ایران از دهم اسفند ۱۳۹۸ با شروع ویروس منحوس کرونا راه‌اندازی شد و ۲۴ هزار کلاس درس در طول این مدت بدون تجربه قبلی برگزار شد که می‌توان گفت معدل بسیار عالی است.

*خیرین از سال ۱۳۷۷ تاکنون  نیمی از کلاس‌های درس را بدون هیچ چشمداشتی ساختند

نوری با بیان اینکه باید در دوران آموزش حضوری هم از ظرفیت مدرسه تلویزیونی استفاده کنیم و بخشی از برنامه درسی را در این شبکه قرار دهیم، ادامه داد: در ارکان فرایند تربیت، چهار رکن داریم که رکن اول، خانواده؛ رکن دوم، حکومت؛ رکن سوم، رسانه و رکن چهارم، نهادهای غیردولتی اعم از خیرین، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد است.

وی اضافه کرد: خیرین از سال ۱۳۷۷ تاکنون  نیمی از کلاس‌های درس را بدون هیچ چشمداشتی ساختند یعنی از رکن چهارم استفاده کردیم و اگر از رکن رسانه استفاده کنیم، موفق خواهیم شد؛ چه رسانه‌های بیداری، چه شنیداری، چه مکتوب و چه مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدرسه تلویزیونی ایران، گفت: باید این رسانه را به سمت یک شبکه تلویزیونی تعاملی برای تأثیر بیشتر ببریم؛ البته در حال حاضر این تعامل وجود دارد ولی همزمان باید باشد و باید روی آن کار کنیم. همچنین درباره شبکه «شاد» نیز همین را گفتیم.

وی با بیان اینکه معلمان از زندگی‌شان گذشتند و در این دو سال برای بچه‌ها مدرسه‌ای ساختند تا از دانش جدا نشود و باید از آنها قدردانی کنیم، اظهار کرد: در آموزش حضوری، بچه‌ها از قرنطینه خارج شدند و رفتارهایی را بروز دادند که ناشی از تعاملات سرکوب شده بود اما باز معلمان تحمل کردند؛ این سخت است که هم تحمل کنی و هم درس دهی و هم اینکه بچه ‌را از مسیری که قرار دارد، به مسیر فرصت‌های یادگیری هدایت کنی و همینجا از معلمان تجلیل می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =