استخدام ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه بهداشت و درمان

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: از استخدام ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: درخواست استخدام این تعداد نفر به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید کریمی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد افزود: با اجرای این برنامه ماماها و پزشکان زنان و زایمان با کمک یکدیگر در راستای درمان ناباروری با هزینه کمتر همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

شرط ایران برای ورود مسافران به کشور

وی ادامه داد: درمان ناباروری زیرپوشش بیمه رفته است و امید می‌رود با اجرای دقیق و درست قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بتوان طعم شیرین افزایش جمعیت را به مردم بچشانیم.

وی در ادامه از استخدام ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: درخواست استخدام این تعداد نفر به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است و با موافقت این سازمان مجوز استخدام صادر می‌شود و زمینه استخدام افرادی که در حال حاضر به صورت قراردادی در این مجموعه مشغول خدمت هستند فراهم می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از آمادگی این مجموعه برای استقرار دستگاه شتاب دهنده خطی جهت پرتو درمانی بیماران مبتلا به سرطان در بخش الحاقی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد خبر داد و افزود: اگر چه ممکن است راه‌اندازی این دستگاه زمان‌بر باشد اما با در اختیار قرار گرفتن دستگاه، بهترین خدمات در بخش دولتی و با تعرفه دولتی به بیماران ارائه و می‌شود و دیگر نیاز نیست تا بیماران استان برای دریافت خدمات به استانهای دیگر سفر کنند.

کریمی با ارزیابی مطلوب از خدمات دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نیازمند تقویت خدمات هستیم اگر چه بارها به برخی محرومیت های شهرهای همجوار با شهرهای بزرگ و کلان شهرها اشاره شده است اما در این دوره تاکید وزیر بهداشت بر برقراری عدالت و تعالی نظام سلامت است و در این راستا با سرکشی های منظم، تا پایان این دوره ۴ ساله تا جایی که بشود محرومیت‌ها را برطرف می کنیم.

وی در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گفت: پرداخت‌ نکردن مطالبات به علت عدم تامین اعتبارات وزارت بهداشت و بدهی‌های سنگین است که رقمی بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی است که با پیگیری‌های انجام شده از سوی برنامه و بودجه قول پرداخت بخشی از بدهی ها ظرف ۲ هفته آینده داده شده است که از بدهی‌های مربوط به کرونا است .

کریمی خاطرنشان کرد: کرونا یک موج سهمگین بود که بیشترین آسیب را به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی وارد کرد و امیدوار هستیم با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و اختصاص بودجه‌های مصوب این ستاد، بخش زیادی از مطالبات را بتوانیم پرداخت کنیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به چهارمحال و بختیاری از بیمارستان سید الشهدا شهرستان فارسان، مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) و بخش الحاقی این مرکز و مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد بازدید کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1139223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =