ترخیص نیم میلیون تن کالاهای اساسی از گمرک شهید رجایی

ناظر گمرکات استان هرمزگان از رشد ۵۰۰ درصدی ترخیص کالاهای اساسی در ۴۵ روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابوالفضل اکبرپور با اشاره به آخرین آمارهای ترخیص کالاهای اساسی از مهمترین گمرک کشور گفت: از ابتدای سال تانیمه اردیبهشت ماه حدود نیم میلیون تن انواع کالاهای اساسی از گمرک شهید رجایی بندر عباس ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به ترخیص ۸ هزار تن گوشت، از گمرک شهید رجایی از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ماه، گفت: ترخیص گوشت نسبت به مدت  مشابه سال قبل حدود ۴۰۰۰  درصد رشد داشته است. این درحالی است که ترخیص گوشت در مدت مشابه سال قبل فقط ۱۹۳ تن بوده است.

بیشتر بخوانید:

پرداخت یارانه جبرانی کالاهای اساسی

به گفته مدیر کل گمرک شهید رجایی، طی این  مدت ۱۲۸ هزار تن برنج ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.  گفتنی استف در ۴۵ روز ابتدایی سال قبل تنها ۱۰۷ هزار تن برنج از گمرک شهید رجایی ترخیص شده بود. همچنین در این مدت ۱۳۰ تن ذرت ترخیص شده است. یکی از اقلام بسیار مهم ترخیص شده از گمرک شهید رجایی طی این مدت گندم بوده است. بر این اساس تا نیمه اردیبهشت ماه ۲۶۲ هزار تن گندم ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی افزود، با ترخیص ۷۴۳ تن دارو میزان ترخص این قلم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است. طی این مدت ۱۹ هزار تن لاستیک ترخیص شده که رشد ۵۰ درصدی ثبت شده است. همچنین تشریفات گمرکی حدود ۵۴ هزار تن کاغذ  از گمرک شهید رجایی انجام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1139289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =