پرده‌برداری خانم بازیگر از آزار جنسی در سینما

بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون گفت که در آخرین سریالی که بازی کرده، با پیشنهاد غیراخلاقی از سوی سرمایه‌گذار مواجه شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هفته نخست فروردین امسال بود که یک دستیار و برنامه‌ریز سینما از رفتار نامناسب یک بازیگر مرد و مشکلات زنان در پشت‌صحنه تولیدات سینمایی پرده برداشت. این افشاگری موجب شد تا جمعی از زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه بیانیه‌ای صادر کنند. در ادامه، سینماگران مختلفی به جنبش می‌تو (MeToo) علیه سوءاستفاده و آزار جنسی در ایران پیوستند و تجربیات خود از آزارگری توسط مردان در حوزه سینما و تلویزیون را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش مهوش صبرکن به بیانیه زنان سینماگر / نباید اجازه دهیم معاندین سوءاستفاده کنند

در جدیدترین افشاگری، «بهنوش بختیاری» در گفت‌وگو با شبکه تی وی پلاس از تجربه خود پرده برداشت. او گفت: در طول ۲۶ سال سابقه کاری ـ جز تجربه آخرم که یک سریال بود و پولم را هم ندادند ـ هیچ تجربه‌ای از آزار نداشتم. اما دوستانم اعم از گریمورها و جامه‌دارها، برایم تعریف کرده‌اند که به آن‌ها گفته‌اند به شرط ارتباط داشتن، به آن‌ها کار می‌دهند. اما آن‌ها مجبورند کوتاه بیایند و به گفت‌وگوی مجازی طرف پاسخ دهند و وعده سر خرمن دهند تا آخر کار دستمزدشان را بگیرند.

وی درباره تجربه خود گفت: در سریال آخرم، این اتفاق برایم افتاد. حدود ۵ـ۶ ماه در شورآباد قم و احمدآباد مستوفی کار کردیم و من طی این مدت، اصلاً سوار ماشین سرمایه‌گذار کار نشدم تا اینکه روز آخر، چون یک ریال به من دستمزد نداده بود، سوار ماشینش شدم. دیدم رفت اتوبان امام علی و از مسیر اصلی دور شد. گفت پولت را در شرایطی می‌دهم که نرمش و سازش داشته باشی! با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و بعد هم با لگد به کمرش کوبیدم. به او گفتم پولت را نمی‌خواهم اما شکایت قانونی هم کردم، چون همسر درست و حسابی داشت اما خودش آدم کثیفی بود. پایش بیفتد، نامش را هم فاش می‌کنم!

بختیاری افزود: دختری ۱۶ ساله در سریالمان بود که یک روز گریه‌کنان سراغ من آمد و گفت این آقا می‌خواسته دست مرا بگیرد و ... این آقا چه فکری کرده‌ که وقتی در سینما آمده است، به خودش اجازه می‌دهد به هر کسی حتی زن شوهردار گیر بدهد؟ به او گفتم فکر می‌کنی چون در سینما پول آورده‌ای، باید حتماً یکی را به دندان بگیری و ببری؟! بنابراین «جنبش می تو» که راه افتاد، با خودم گفتم من هم بروم و این موضوع را بگویم.

وی ادامه داد: بحث خانم‌های ما در سینما سر شکل‌گرفتن دوستی نیست، کجای دنیا یا در کدام شغل، دوستی شکل نمی‌گیرد؟ دمشان گرم کسانی که روابط عاشقانه و پاک دارند و متأسفم برای کسانی که محیط پاک و درست فرهنگی و هنری را به چنین وضعی انداخته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =