تشکیل اتاق‌ فکر با مشارکت دانشگاه‌ها برای حل مسائل استانی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تشکیل اتاق‌های فکر با مشارکت دانشگاه‌ها برای حل مسائل استانی، خبر داد و گفت: در اسرع وقت باید شورای موسسات و مراکز آموزشی پژوهشی استان راه‌اندازی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی فرخی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه نیشابور و تکریم از خدمات رئیس پیشین این دانشگاه به اهمیت نقش و فعالیت دانشگاه‌ها در جامعه و صنعت اشاره و تاکید کرد: دانشگاه‌ها با همکاری نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی باید به عنوان اتاق فکر صنعت عمل نموده و زیرساخت‌های علمی و پژوهشی لازم برای صنایع را فراهم نمایند.

وی افزود: با توجه به ارزیابی و نیازسنجی منطقه برای گسترش رشته‌های فنی مهندسی و البته تقویت رشته‌های علوم انسانی باید برنامه‌ریزی کرده و در این راستا گام‌های اساسی برداشت.

فرخی اظهار کرد: دانشگاه نیشابور باید دانشگاه جامع باشد و در راستای افزایش رشته‌های مورد نیاز صنعت گام بردارد و نگاه توسعه‌ای برای گسترش رشته‌های مورد نیاز جامعه و صنعت داشته باشد.

وی افزود: تاکنون دانشگاه مشغول آموزش دانش و پژوهش بوده و حضور موثری برای حل مسائل جامعه نداشته است. دانشگاه باید اتاق فکر حل مسائل جامعه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در اسرع وقت باید شورای موسسات و مراکز آموزشی پژوهشی استان راه‌اندازی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود و به نحوی مدیریت و برنامه‌ریزی شود که توسعه یک مجموعه سبب تضعیف مجموعه دانشگاهی دیگر در شهرستان نشود.

وی گفت: وزارت علوم نیز بر اساس برنامه ارائه شده بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی، حرکت به سمت تقویت بازوی دانش‌بنیان را دنبال می‌کند. به همین منظور معاونتی جدید به نام معاونت فناوری تشکیل و با ایجاد سامانه‌ای کارآمد، ایده‌ها و نظرها برای ارتباط صنعت و دانشگاه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر فرخی همچنین گفت: چندین سال است که قول همکاری و تعامل ارتباط صنعت و دانشگاه داده شده ولی یک سامانه مشترک نیاز بود تا این ارتباط برقرار و نیاز صنعت برطرف شود. برای توسعه دانشگاه نیشابور باید تلاش شود و طی این یک ماه نیز اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا با همدلی و تلاش در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گام بردارند و در این راه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

فرخی در پایان سخنان خود از تلاش‌های دکتر صادقی سمرجانی رئیس سابق دانشگاه نیشابور قدردانی کرده و ابراز داشت: دکتر رحمانی‌دوست سرپرست جدید نیز فردی جهادی و انقلابی است و در این مدت کوتاه قبول مسئولیت اقداماتی موثر انجام داده و اعتبارات خوبی را برای مجموعه دانشگاه جذب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =