آصفری: توانمندی پهپادی ایران قابل مذاکره نیست

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: آمریکا با تحریم قدرت پهپادی ایران در تلاش است از طریق ایجاد ایران هراسی پشت میز مذاکره امتیاز بیشتری از جمهوری اسلامی در وین بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدام اخیر آمریکا در تحریم قدرت پهپادی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت توانمندی نیروهای مسلح و قدرت پهپادی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود.

 نماینده مردم اراک تصریح کرد: پهپادهای ایران قابلیت پرواز در مسیرهای بسیار طولانی، حمل سلاح، عکسبرداری و فیلمبرداری طولانی مدت را دارند و همچنین جلوگیری از هرگونه ردیابی توسط رادارهای پرواز گریز  از مشخصات این پهپادهاست.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در ساخت پهپادهای رادار گریز گفت: ایران حاضر است دانش خود در ساخت پهپاد را در اختیار کشورهای همسایه بگذارد چراکه این دانش برای تامین امنیت منطقه و توسعه اقتصادی و نظامی کشور قابل استفاده است.

آصفری با بیان اینکه توانمندی قدرت پهپادی ایران متعلق به نیروهای مسلح است گفت: این صنعت کپی برداری از هیچ کشوری نیست و ساخت جوانان برومند ایران عزیز است و آمریکا بداند که توانمندی پهپادی ایران قابل مذاکره و توقف نیست.

نماینده مردم اراک با تاکید بر اینکه پهپادهای ایرانی حتی قدرت نفوذ به گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را نیز دارند و این درحالی است که ردیابی آن‌ها هم امکان پذیر نیست و این مساله رژیم صهیونیستی را از قدرت پهپادی ایران نگران کرده است، گفت: پهپادهای ایرانی قدرت بالایی در عکسبرداری از توان نظامی آمریکا در خلیج فارس دارند اما مطمئناً این توان، به معنای تهدید نظامی برای هیچ کشوری نیست مگر اینکه منافع ملت ایران به خطر بیفتد.

وی در مورد تاثیر تحریم قدرت پهپادی ایران در مذاکرات وین گفت: آمریکا با تحریم قدرت پهپادی ایران در تلاش است، ایران هراسی را در منطقه ایجاد کنند تا بتوانند پشت میز مذاکره امتیاز بیشتری از جمهوری اسلامی ایران بگیرند اما کشورهای منطقه آگاهند که ایران تهدیدی برای منطقه نیست و رژیم صهیونیستی و آمریکا عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه هستند.

گفتنی است؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته با ۴۲۴ رأی موافق و ۲ رأی مخالف  با تصویب طرحی خواستار متوقف کردن توان پهپادی ایران شدند، البته این طرح ضد ایرانی که "قانون توقف هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی" (SIDA) نام دارد، برای تبدیل شدن به قانون، نیاز به تصویب سنا و امضای رئیس جمهوری آمریکا دارد. در این طرح ضد ایرانی ادعا شده که سیاست آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران و متحدان آن به پهپاد ها و قطعات تجاری آن است  که می‌تواند در حملات علیه شخصیت های آمریکایی و سایر کشورهای همکار مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1139339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =